جمعه 30 شهریور 1403

40 درصد آدامس مصرفی کشور قاچاق است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
40 درصد آدامس مصرفی کشور قاچاق است

اقتصادنیوز: در حال حاضر بیش از 40 درصد بازار داخلی ایران را کالاهای قاچاق از جمله آدامس و بیسکویت در بر گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، صنعت شیرینی و شکلات ایران ظرفیت تولید سالانه 3 میلیون و 400 هزار تن را دارد، اما بخش بزرگی از این ظرفیت بلااستفاده مانده و تولیدکنندگان تنها از حدود 2 میلیون تن از آن بهره می‌برد.

جمشید مغازه ای در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران با اشاره به روند تولید و بازارهای صادراتی شیرینی و شکلات ایرانی به این نکته اشاره کرد که در بین سال‌های 95 و 96 صادرات این صنعت حدود یک میلیارد دلار بود که بررسی بازار کشورهای منطقه نشان می‌داد ظرفیت صادرات تا 2 میلیارد دلار را داریم، به شرط اینکه بسترهای آن فراهم شود.

خبر مرتبط قیمت انواع آدامس‌/ 85 هزار تومان ناقابل برای رفع بود بد دهان!

در این خبر به بررسی قیمت انواع آدامس در برندهای مختلف پرداختیم.

مدیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران به این نکته نیز اشاره کرد که همچنان محصولات شیرینی و شکلات ایران به کشورهای اروپایی اروپای شرقی صادر می‌شود.

مغازه ای ادامه داد: در حال حاضر علت اصلی کاهش صادرات در این صنعت، تحریم‌ها علیه ایران است که آن را با مشکلاتی از جمله تامین مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز، تامین کالاهای اساسی همچون شکر، روغن، آرد، سوخت و انرژی و همچنین نقل و انتقالات ارزی روبه‌رو کرده است.

40 درصد آدامس مصرفی کشور قاچاق است

مغازه‌ای یکی دیگر از مشکلات این صنعت را قاچاق بیسکویت، آدامس و شکلات دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد بازار داخلی ایران را کالاهای قاچاق از جمله آدامس و بیسکویت در بر گرفته است.

وی ادامه داد: آدامس محصولی کم حجم و پر بهاست که روزانه در ایران 20 میلیارد تومان گردش مالی دارد.

مغازه ای افزود: با پیگیری از طریق ستاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانسته‌ایم جلوی بخشی از قاچاق این کالاها به داخل کشور را بگیریم که اکنون کاهش یافته است و در حال حاضر بخشی از مواد اولیه همچون کره، کاکائو، پودر کاکائو و اسیدهای خوراکی وارد کشور می‌شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
40 درصد آدامس مصرفی کشور قاچاق است 2