سه‌شنبه 17 مهر 1403

40 میلیارد ریال وام اشتغال به ایثارگران خراسان شمالی پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
40 میلیارد ریال وام اشتغال به ایثارگران خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد - ایرنا - معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: 40 میلیارد ریال وام اشتغال به 89 نفر متقاضی نیمه نخست امسال پرداخت شد.

علی روزفراخ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع متقاضیان درخواست تسهیلات بانکی را 234 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران عنوان کرد و افزود: میزان اعتبار درخواستی برای این تعداد 54 میلیارد و500 میلیون ریال است.

وی گفت: در سال گذشته نیز برای 429 نفر متقاضی ایجاد شغل خانواده های شهدا و ایثارگران در این استان بیش از 215 میلیارد ریال پرداخت شده بود.

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: برای حل مشکل اشتغال فرزندان آزادگان وام های 250 تا 500 میلیون ریالی به هر یک از فرزندان آنان پرداخت می شود.

روزفراخ افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا که تمامی دنیا را فرا گرفته است، اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران مهم‌ترین دغدغه بنیاد شهید استان است و برای رفع آن باید از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی استفاده بهتری شود.

وی در ادامه گفت: وام های اشتغال این اداره کل بیشتر در حوزه های کشاورزی، گردشگری، گلخانه ای، کارگاه های صنعتی و امور روستایی و عشایری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 2 هزارو 293 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران این استان در نوبت اشتغال هستند اظهار داشت: 446 نفر از این فرزندان ایثارگران تحصیلات عالیه دارند.

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: استخدام این افراد در قالب سهم 25 درصدی ایثارگران در قانون استخدام دستگاه‌های دولتی، جذب در شرکتها و دستگاههای غیردولتی، فراگیری آموزشهای فنی حرفه ای، مهارتهای شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید انجام شده است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران 22 اسفند سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال 1365 نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و 6 هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، 35 هزار رزمنده در جبهه ها داشته است

*س_برچسب‌ها_س*