دوشنبه 16 مهر 1403

461 واحد صنفی در زنجان پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
461 واحد صنفی در زنجان پلمب شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی سه ماهه نخست امسال 461 واحد صنفی - خدماتی در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری منحوس، در استان پلمب شد.

سردار رحیم جهانبخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد واحد پلمب شده از سوی پلیس اماکن عمومی زنجان، 31 باب قهوه‌سرا و کافی شاپ، 423 باب سفره‌خانه و قهوه‌خانه و هفت مورد نیز مربوط به باغ و باغ تالار بود.

وی اظهار داشت: با صاحبان برخی از این واحدها، برخورد صنفی صورت گرفت اما شماری از آنان نیز به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار جهانبخش افزود: پلیس این استان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون موفق به کشف و ضبط بیش از سه میلیون ماسک و دستکش، 16 هزار لیتر الکل، 35 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و 150 هزار شیلد محافظ از متخلفان شد و در این رابطه 51 نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی زنجان شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پلیس نظارت بر اماکن عمومی زنجان با تشکیل اکیپ‌های تلفیقی با دانشگاه علوم پزشکی این استان طی هفته گذشته بیش از 600 مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام داد، اظهار داشت: در این بازرسی ها به 140 واحد تذکر کتبی و 17 واحد نیز اخطار پلمب داده شد و بیش از 10 واحد نیز پلمب شد.

سردار جهانبخش افزود: از زمان شیوع بیماری ویروس کرونا تاکنون در این استان با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی بیش از 25 هزار و 384 واحد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بازدید انجام شده است که در این بازرسی ها بیش از 12 هزار و 457 فقره تذکر و یک هزار و 260 واحد نیز اخطاریه دریافت کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحد صنفی و خدماتی، موشوع را بلافاصله با پلیس 110 در میان بگذارند تا اقدامات قانونی بلام به عمل آید.

سردار جهانبخش افزود: با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا از صاحبان مشاغل انتظار می رود از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را نیز به جد رعایت کنند و پلیس موظف است در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با هرگونه تخلف برخورد قانونی کرده و واحد مربوط پلمب و فرد خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*