یک‌شنبه 15 مهر 1403

49 هزارو 359 بازنشسته زنجانی مشمول همسان‌سازی حقوق شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
49 هزارو 359 بازنشسته زنجانی مشمول همسان‌سازی حقوق شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد امسال 49 هزارو 359 مستمری بگیر تامین اجتماعی این استان مشمول همسان سازی حقوق شده‌اند و شمار مستمری بگیران نیز نسبت به سال گذشته سه هزار نفر افزایش یافته است.

مسعود علیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: رعایت عدالت بیمه ای و انصاف در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته و فرمول متناسب سازی به گونه ای طراحی شده است که افرادی که سال‌های بیمه پردازی بیشتری دارند و دوران بازنشستگی دریافتی بالاتری داشته باشند.

وی یادآوری کرد: در اجرای بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مصوبه هیات امنا و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، تمامی مستمری بگیران بازنشسته، از کار افتاده کلی و مجموع مستمری بازماندگان که مستمری آنان تا پایان سال 98 برقرار شده، مبلغ مستمری آنها بر اساس سنوات پرداخت حق بیمه طبق آیتم‌های متناسب سازی، ضریب ترغیب، تفاوت تطبیق متناسب سازی و مبالغ حق مسکن و تامین معیشت (بن) افزایش یافته و مبلغ آن از تاریخ از اول مرداد با مستمری مردادماه قابل پرداخت بوده است.

این مسؤول ادامه داد: مستمری بگیرانی که در سالهای گذشته مبلغ مستمری آنها حداقل حقوق قانون کار بوده و دارای سابقه پرداخت حق بیمه 30 تا 35 سال هستند مبلغ مستمری این گروه از مستمری بگیران به 2 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: این مبلغ در خصوص مشمولان با 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه که در سال 98 مبلغ مستمری آنها حداقل حقوق قانون کار بوده به سه میلیون تومان افزایش یافته با مستمری مردادماه سال 99 پرداخت می شود.

علیاری افزود: مبلغ همسان سازی حقوق مستمری بگیران متاثر از 2 مولفه، میزان سنوات پرداخت حق بیمه ومبلغ مستمری زمان برقراری و مبلغ مستمری درزمان اجرای این طرح بوده، به طوریکه حداقل مبلغ افزایش مستمری بدون در نظر گرفتن مزایای جنبی (بن و حق مسکن) با صفر تا 10 سال سابقه پرداخت حق 150 هزار تومان است که با افزایش میزان سنوات پرداخت حق بیمه این مبلغ افزایش می یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: به منظور ترغیب بیمه پردازی بیشتر به آن دسته از مستمری بگیرانی که سنوات پرداخت حق بیمه آنها 25 سال و بیشتر است مبلغی به عنوان ضریب ترغیب در نظرگرفته شده است که این مبلغ بین یک تا هشت درصد حداقل دستمزد سال اجرای متناسب سازی به میزان سنوات پرداخت تغییر می یابد.

وی خاطرنشان کرد: مزایای جانبی تمامی مستمری بگیران اعم از مستمری بگیرانی که در سال 99 و یا در سالهای گذشته بازنشسته شده اند از جمله تامین معیشت و حق مسکن از اول مرداد امسال به ترتیب از مبلغ 60 هزار تومان به 120 هزار تومان و مبلغ حق مسکن از 30 هزار تومان به 70 هزار تومان افزایش یافته است.

*س_برچسب‌ها_س*