شنبه 14 مهر 1403

50 خدمت توانبخشی دیگر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
50 خدمت توانبخشی دیگر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

محسن رعنایی با اشاره به اینکه در سال گذشته 9 خدمت درمان و توانبخشی در تعهد بیمه پایه درمان قرار گرفت، این در حالی است که در سال 1401، تعداد 9 خدمت به 59 خدمت ارتقا یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 6 قانون حمایت از معلولان مصوب سال 96 در مجلس شورای اسلامی، با انعقاد تفاهم نامه کشوری سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان بهزیستی کشور، 59 خدمت توانبخشی در تعهد بیمه سلامت ایران، به عنوان اصلی ترین بیمه پایه کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: براین اساس، قطعا در استان خراسان شمالی، با تفاهم بین اداره کل بیمه سلامت استان و سازمان بهزیستی استان، اجرایی شدن این تفاهم نامه آغاز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی اضافه کرد: تعهد بیمه سلامت برای پرداخت خدمات درمانی توانبخشی پیش از سال 1400 وجود نداشت و صرفا شامل خدمت ویزیت و سایر خدمات بستری و سرپایی همچون سایر صندوقهای بیمه ای بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته 9 خدمت درمان و توانبخشی در قالب سه نوع خدمت کاردرمانی، دو نوع خدمت گفتار درمانی و سه خدمت شنوایی سنجی در تعهد بیمه پایه درمان قرار گرفت.

رعنائی خاطرنشان کرد: در تغییر و تحول عظیم خدمات سلامت محور سازمان بیمه سلامت که در سال 1401 روی داد، 9 خدمت به 59 خدمت ارتقا یافته است.

رعنائی افزود: هم اکنون 59 خدمت در قالب 6 گروه ارائه دهنده خدمت شامل کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، ارتوپدی فنی و مراکز جامع در تعهد بیمه قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی با اشاره به پرداخت به روز و به موقع کلیه مطالبات بیمه سلامت از سال 1400 تاکنون، از مراکز توانبخشی استان دعوت کرد جهت بهره مندی توانبخشان استان از خدمات بیمه ای برای انعقاد قرارداد با بیمه سلامت به اداره نظارت این اداره کل مراجعه کنند.

انتهای پیام / رحمانی