پنج‌شنبه 19 مهر 1403

500 نفر بیمار کرونایی با اجرای طرح "شهیدسلیمانی" در خوی شناسایی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
500 نفر بیمار کرونایی با اجرای طرح "شهیدسلیمانی" در خوی شناسایی شدند

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوی گفت: 2 هزار نفر شهروند مشکوک و 500 بیمار مبتلا به کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی شناسایی و قرنطینه خانگی شدند.

سرهنگ موسی جعفرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در پنج منطقه، 20 محله و پنج بخش از توابع شهرستان خوی توسط بسیجیان پایگاه های مقاومت مستقر انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب "هر پایگاه مقاومت، یک پایگاه سلامت"در حال انجام است، اظهار داشت: این طرح توسط سپاه، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی خوی در سطح شهرستان و به صورت خانه محور و محله محور با موضوع طرح قرنطینه خانگی و غربالگری و اجرای فاصله گذاری های اجتماعی و بیماریابی اجرا می شود.

وی ادامه داد: آن دسته از خانواده هایی که در اجرای این طرح، مورد شناسایی و قرنطینه خانگی قرار می گیرند و توان مالی ندارند، از طریق کمیته حمایتی که مسوولیت آن برعهده جامعه پزشکی سپاه با ظرفیت خیرین، گروه های جهادی و بعضی از ادارات و سازمان های خوی است، بسته های حمایتی به آنها داده می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوی با اشاره به اینکه در این طرح 15 تیم در حال فعالیت هستند، افزود: این طرح به مدت 6 ماه در شهرستان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، طرح شهید سلیمانی به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن تست های تشخیص سریع درب منازل و مراقبت های پزشکی در منازل نیز انجام می شود که بیماران تازه مرخص شده، گروه های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم های مراقبتی توسط پزشک و پرستار در منزل مراقبت می شوند و به ازای هر مرکز جامع سلامت یک پزشک و یک پرستار مستقر شده است.

*س_برچسب‌ها_س*