جمعه 13 مهر 1403

539 داوطلب شورای شهر استان زنجان تایید صلاحیت شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
539 داوطلب شورای شهر استان زنجان تایید صلاحیت شدند

زنجان - ایرنا - مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: از مجموع 728 نفر ثبت نام شده داوطلب شورای اسلامی شهر 539 نفر تایید و 100 نفر رد صلاحیت شدند و 33 نفر نیز انصراف دادند.

سعید صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شوراهای شهر استان زنجان 113 عضو و 70 کرسی علی البدل دارد که در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، 650 نفر مرد و 78 نفر از بانوان زنجانی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 33 نفر انصراف دادند، اضافه کرد: 100 نفر از سوی هیات نظارت و 56 نفر از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شدند که در نهایت 539 نفر برای رقابت نهایی باقی ماندند.

صفری افزود: با توجه به اینکه هم اکنون در مرحله رسیدگی به شکایات و اعتراضات داوطلبان قرار داریم ممکن است بعد از اعلام نظر هیات نظارت استان بر تعداد رقابت کنندگان (تایید شده ها) افزوده شود.

به گفته وی، تایید صلاحیت ثبت نام کنندگان به استناد مواد 30.32.33 و 34 قانون و بر اساس استعلام انجام شده از مراجع چهارگانه هیات های اجرایی مکلف به بررسی در مدت مقرر به استناد استعلام های انجام شده و مواد قانونی بودند.

این مسوول خاطرنشان کرد: مبنای جمعیت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ششمین دوره از انتخابات آخرین آمار جمعیتی سال 95 است.

گفتنی است انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 28 خردادماه امسال برگزار می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*