چهارشنبه 18 مهر 1403

558 فقره تصادف در محور بجنورد - جنگل گلستان به وقوع پیوست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
558 فقره تصادف در محور بجنورد - جنگل گلستان به وقوع پیوست

بجنورد - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان شمالی از وقوع 558 فقره تصادف بهار امسال در محور بجنورد به جنگل گلستان خبر داد و گفت: در اثر این حوادث 46 نفر فوت کردند.

سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد تصادفات 43 فقره جرحی بوده که بر اثر آن 352 نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: از تعداد کل تصادفات به وقوع پیوسته در این محور، تعداد 64 فقره مربوط به خودروهای سواری با 11 درصد بوده است.

سردار مظاهری با بیان اینکه تعداد 687 فقره تصادف نیز در سال گذشته، مربوط به همین محور بوده است، اظهار داشت: تعداد 33 فقره از کل تصادفاتی که در سال گذشته در محور"بجنورد - جنگل گلستان" به وقوع پیوسته فوتی بودند.

وی با اشاره به اینکه از کل تصادفاتی که سال گذشته در این محور به وقوع پیوسته، تعداد 268 فقره جرحی و 386 فقره نیز خسارتی بوده، افزود: 39 درصد از کل تصادفات در سال گذشته در حوزه تصادفات جرحی و 56 درصد نیز در حوزه تصادفات خسارتی بوده است.

محور بجنورد - جنگل گلستان 140 کیلومتر است که بخش های از آن همچنان دوطرفه است.

سردار مظاهری خاطر نشان کرد: همچنین در سال گذشته 3 هزار و 183 فقره تصادف در کل محور های استان به وقوع پیوسته که تعداد 33 فقره از این تصادفات فوتی و 268 فقره نیز جرحی بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی افزود: از کل تصادفاتی که در تمام محور های استان طی سال گذشته به وقوع پیوسته بود، 368 فقره از آن برابر با 12 درصد مربوط به تصادفات خسارتی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه در طول سال گذشته تعداد 196 نفر در اثر تصادفات فوت کرده اند که 45 نفر از آنان مربوط به محور بجنورد به جنگل گلستان بوده، گفت: تعداد 2 هزار و 59 مورد تصادف جرحی در سطح استان به وقوع پیوسته که باز هم 314 نفر از آنان در همین محور مجروح شدند.

سردار مظاهری با تاکید بر اینکه محور جنگل گلستان به بجنورد و بالعکس بیشترین حجم تصادفات را به خود اختصاص داده است، از مسوولان امر خواست تا در این رابطه با جدیت ورود کرده و چاره اندیشی کنند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: حوادث رانندگی هرساله تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان را به کام مرگ می کشاند، لذا از رانندگان عزیز انتظار می رود تا رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره مدنظر قرار داده و از شتاب زدگی و عجله در حین رانندگی جدا پرهیز کنند.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و 22 گردنه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*