شنبه 14 مهر 1403

6 اثر از زنجان در نوبت ثبت در میراث طبیعی کشور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6 اثر از زنجان در نوبت ثبت در میراث طبیعی کشور است

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: پرونده 6 اثر طبیعی این استان برای ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور تهیه شده است.

امیر ارجمند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آثار شامل دشت ریواس ماهنشان، لاله‌های واژگون ماهنشان، چشمه نمک خدابنده، جفت درخت ارس جمال آباد طارم، درخت ارس شیلاندر طارم و جنگل ارس جیش‌آباد طارم است.

وی ادامه داد: پرونده این 6 اثر طبیعی تهیه، تدوین و به شورای ثبت ارسال شده است که البته برای تایید نهایی و ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور باید در شورای ثبت میراث فرهنگی کشور به تصویب برسد. ارجمند گفت: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، آمار ثبت میراث‌طبیعی در استان زنجان به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با ثبت این آثار، تعداد آثار طبیعی ملی استان زنجان به 13 اثر افزایش می یابد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در زمان حاضر مجموع آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی، به عدد 847 اثر رسیده که شامل 760 اثر در فهرست میراث غیرمنقول، 25 اثر در فهرست میراث منقول، 48 اثر در فهرست میراث ناملموس و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.

*س_برچسب‌ها_س*