یک‌شنبه 22 مهر 1403

6 بازی تدارکاتی برای یوزهای سپیدپوش پارسی در راه جام‌جهانی / فرصت 2 پنجره‌ای فیفا برای آمادگی تیم ملی ایران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
6 بازی تدارکاتی برای یوزهای سپیدپوش پارسی در راه جام‌جهانی / فرصت 2 پنجره‌ای فیفا برای آمادگی تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران جهت افزایش آمادگی برای جام جهانی قطر در حداکثر 6 بازی تدارکاتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتبال ایران جهت افزایش آمادگی برای شرکت در تورنمنت جام جهانی 2022 قطر و رقابت با تیم‌های ملی فوتبال انگلستان، آمریکا و نماینده پلی‌آف اروپا، اردوها و بازی‌های تدارکاتی‌اش را از خرداد ماه از سر خواهد گرفت.

در این خصوص با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و مدیر تیم ملی؛ یوزهای سپید به مصاف رقبایی خواهند رفت که بیش‌ترین شباهت را به سبک بازی 2 رقیب اصلی تیم ملی در جام جهانی داشته باشند. البته به دلیل هم‌پوشانی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا با فیفادی‌های آتی، برگزاری بازی با تیم اروپایی ممکن نیست.

جدال با نماینده‌ای از فوتبال اقیانوسیه برای افزایش آمادگی جهت رویارویی با انگلیس و هم‌چنین بازی تدارکاتی با نماینده‌ای از فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی برای افزایش آمادگی جهت رویارویی با تیم ملی فوتبال آمریکا، از اهم برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای یوزهای سپیدپوش پارسی هستند.

برنامه‌های مدیریتی تیم ملی در بهترین شرایط به این منوال خواهد بود که در فیفادی‌های خردادماه بین 3 تا 4 بازی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ درنظر گرفته شود و فیفادی بعدی با 2 بازی به سرانجام برسد. البته که بازی‌ها به احتمال بسیار بالا در کشور قطر برگزار خواهند شد.

از مجموع حداکثر 6 بازی تدارکاتی طی 2 پنجره آتی فدراسیون جهانی فوتبال؛ فدراسیونی‌ها درصدد برگزاری رویارویی با تیم‌هایی مثل نیوزیلند، پرو، پاناما، کاستاریکا، اروگوئه، آرژانتین و حتی برزیل خواهند بود. از این 6 بازی، 4 تیم رده بالا خواهند بود و 2 تیم در رتبه‌های میانی رده‌بندی فیفا هستند.

انتهای پیام /