دوشنبه 16 مهر 1403

6646 میلیارد تومان برای طرح‌های جهش تولید در زنجان اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6646 میلیارد تومان برای طرح‌های جهش تولید در زنجان اختصاص یافت

زنجان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای اجرای 27 طرح جهت تحقق جهش تولید در استان زنجان، در مجموع 6 هزارو 646 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در نظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت شامگاه دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، افزود: در نتیجه اجرای این طرح ها قرار است 6 هزار و 792 فرصت شغلی در استان زنجان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به استان زنجان برای اجرای 46 طرح، 751 میلیارد تومان منابع مالی اختصاص یافت که با توجه به تغییرات قیمتی ایجاد شده، یک هزار و 325 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شد که رشد 178 درصدی نسبت به رقم اولیه دارد.

وی به ابلاغ 200 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین تا پایان امسال اشاره کرد و اظهار داشت: این اعتبار به شرط بهره برداری از طرح در موعد تعیین شده، اختصاص یافته است.

نوبخت که در جریان سفر امروز خود به زنجان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث 2 هزار واحد مسکونی برای محرومان را در این استان به زمین زد، در این باره گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، ظرف یک سال آینده کلید این واحدها را به صاحبان آنها تقدیم خواهیم کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در مجموع به غیر از طرح های جهش تولید، 410 میلیارد تومان نیز برای اجرای حدود 10 طرح در استان زنجان از جمله بیمارستان الحاقی 144 تختخوابی ولیعصر، اجرای باند دوم راه ارتباطی زنجان - بیجار و محور سلطانیه - خدابنده - کبودرآهنگ و شبکه آبرسانی از سد کینه ورس اختصاص یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش درآمد ارزی کشور در اثر تحریم ها اشاره کرد و گفت: امروز جنگ اقتصادی به غایت خطرناکی علیه کشور وجود دارد ولی با این وجود اقداماتی همچون افزایش 50 درصدی و 15 درصدی حقوق کارکنان، اجرای نظام رتبه بندی معلمان و اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در این شرایط انجام شده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه خود به زنجان از سه پروژه راهسازی باند دوم زنجان - بیجار، محور دوم زنجان - ابهر - تاکستان و سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ بازدید کرد و در جریان روند اجرا و پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های شهر زنجان شامل سبزه‌میدان، بیمارستان 144 تختخوابی ولیعصر (عج) و مصلای نماز جمعه و حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه نوبخت به زنجان بود.

*س_برچسب‌ها_س*