سه‌شنبه 17 مهر 1403

75 هزار دانش‌آموز زنجانی تحت پوشش آموزش‌های مجازی تابستانی قرار می‌گیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
75 هزار دانش‌آموز زنجانی تحت پوشش آموزش‌های مجازی تابستانی قرار می‌گیرند

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تابستان امسال 75 هزار دانش‌آموز زنجانی در 400 پایگاه اوقات فراغت بر اساس توانمندی و ظرفیت‌های موجود به صورت حضوری و مجازی تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند.

جعفر گنج خانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه‌ای که در استان‌های مختلف کشور حاکم شده، دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی به صورت منعطف تدوین شده تا متناسب با شرایط اقدام شود.

وی اضافه کرد: طبق این دستورالعمل اعلام شده برنامه‌های پایگاه اوقات فراغت در حیطه فضای مجازی و فضای حقیقی تدوین شده و مهارت هایی مانند ارتباطی و بصیرتی، فرهنگی، اقتصادی، فنی و حرفه ای و ورزشی سرلوحه این فعالیت ها قرار دارد.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر تعدادی از شهرستان های این استان به ویژه شهر زنجان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند و بر این مبنا تلاش می شود که تمامی برنامه های اوقات فراغت به‌صورت مجازی برای گروه‌های هدف ارایه شود.

وی اظهار داشت: برای اطمینان خاطر دانش‌آموزان و همچنین والدین برنامه های پایگاه اوقات فراغت از طریق بستر شبکه شاد انجام خواهد شد که اطلاع رسانی های لازم از طریق مدیران مدارس و چگونگی برگزرای کلاس های مجازی اعلام می شود.

گنج خانلو افزود: کلاس ها و مهارت های مختلف در نظر گرفته شده طوری طراحی شده که علاوه بر استفاده گروه‌های هدف از مطالب ارائه شده والدین نیز می توانند همراه با دانش آموز خود نهایت استفاده را از آن داشته باشند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته اداره کل فنی و حرفه ای این استان در ارائه مهارت های آموزشی تابستانی آموزش و پرورش به ویژه در زمینه صنایع دستی از قبیل آموزش ملیله مشارکت فعالانه ای خواهد داشت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی حاکم بر کشورمان ایجاب می‌کند که آموزش های مختلف و متنوع دستگاه‌های اجرایی متولی امر به ویژه نظام تعلیم و تربیت در بسترمجازی انجام گیرد که بررسی نواقص و رفع اشکالات آن می تواند شکل مطلوب‌تری به این آموزش ها بدهد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 428 پایگاه اوقات فراغت آموزش و پرورش در این استان فعال بود که 79 هزارو 600 دانش‌آموز زنجانی تحت پوشش برنامه های مختلف آن قرار گرفتند.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*