یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

75 کاندیدا در همدان از رقابت انصراف دادند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
75 کاندیدا در همدان از رقابت انصراف دادند

آمار نهایی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان همدان پس از انصراف و کناره گیری برخی از داوطلبان به 299 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، پس از انصراف تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس، تعداد کاندیداهای باقی مانده در استان همدان برای انتخاب 9 نفر نماینده به 299 نفر رسید.

انصراف نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرایندهای مختلف این رخداد طبق قانون انتخابات پیش بینی شده و براین اساس داوطلبان در حین فعالیت های تبلیغاتی و تا 72 ساعت پیش از آغاز رای گیری امکان اعلام انصراف دارند.

پیشتر اسامی 375 نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی ستاد انتخابات استان همدان در هفت حوزه انتخابیه منتشر شده بود که با انصراف 75 نفر و البته فوت یکی از داوطلبان بر اثر سانحه رانندگی این تعداد به 299 نفر کاهش یافت، بدین معنا که برای کسب هرصندلی مجلس در این استان در نهایت 33 نامزد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

بیشترین تعداد انصرافی ها با 22 نفر مربوط به حوزه انتخابیه همدان و فامنین بود، با این تعداد انصراف تعداد نامزدهای نهایی این حوزه انتخابیه که مردم می توانند در روز انتخابات به آنها رای بدهند از 115 نفر به 93 نفر کاهش یافت.

کمترین تعداد انصرافی ها نیز به حوزه انتخابیه اسدآباد اختصاص دارد، در این حوزه انتخابیه 2 نفر انصراف دادند و تعداد نامزدهای نهایی از 24 نفر به 22 نفر کاهش یافت.

تعداد نامزدهای نهایی حوزه انتخابیه ملایر با انصراف هشت نفر از 63 نفر به 55 نفر رسید.

در حوزه انتخابیه رزن و درگزین نیز که 40 نامزد نهایی داشت، 17 نفر انصراف دادند تا آمار نهایی نامزدهای این حوزه انتخابیه به 23 نفر کاهش پیدا کند.

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ نیز 58 نامزد داشت که با انصراف 14 نفر تعداد نهایی داوطلبان در این حوزه به 44 نفر رسید.

حوزه انتخابیه تویسرکان نیز 37 نامزد نهایی داشت که با انصراف هفت نفر و فوت یکی از داوطلبان، این تعداد در نهایت به 29 نفر رسید.

در حوزه انتخابیه نهاوند نیز پنج نامزد انصراف دادند تا آمار نهایی نامزدهای این حوزه انتخابیه از 38 نفر به 33 نفر کاهش یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1878483