چهارشنبه 11 مهر 1403

8 هزار میلیارد تومان از عوارض آلایندگی وصول شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
8 هزار میلیارد تومان از عوارض آلایندگی وصول شد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از وصول 8 هزار میلیارد تومان دیگر از حق آلایندگی در این استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از وصول 8 هزار میلیارد تومان دیگر از حق آلایندگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی تأکیدات چندین‌باره رئیس قوه قضائیه در مورد وصول عوارض آلایندگی واحدهای آلاینده در مقاطع مختلف زمانی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر از وصول 8 هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی در این استان خبر داد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در رابطه با وصول حق آلایندگی اظهار کرد: در پی دستور رئیس قوه قضائیه در سفر به استان بوشهر و اقدامات قضائی انجام شده، 8 هزار میلیارد تومان از بابت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده آن وصول شد.

وی افزود: بخشی از این مبالغ در راستای کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی در استان هزینه می‌شود و بخشی دیگر نیز به حساب خزانه کل کشور واریز می‌شود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان بوشهر پیش از این نیز 52 هزار میلیارد تومان از حق آلایندگی در استان وصول شده بود که با احتساب این هزار 8 هزار میلیارد تومان تاکنون 60 هزار میلیارد تومان معادل 60 همت از عوارض آلایندگی در استان بوشهر وصول شده است.

همچنین رئیس قوه قضائیه در جریان سفر روز پنجشنبه 5 مهر ماه به استان سمنان در خصوص عدم پرداخت عوارض آلایندگی یکی از شرکت‌ها در شهرستان مهدیشهر استان سمنان، به استاندار سمنان و مسئولان ذی‌ربط دستور داد که این موضوع را تا حصول نتیجه و هزینه شدن این عوارض در محل مقرر، پیگیری کنند.

گفتنی است با اقدامات قضائی انجام شده در استان خوزستان هشت هزار و 200 میلیارد تومان از عوارض حق‌آلایندگی وصول شده است.

همچنین در استان هرمزگان از سال 1401 تاکنون 7 هزار و 560 میلیارد تومان از حق آلایندگی وصول شده است که در مجموع با اقدامات دستگاه قضائی 75 هزار و 760 میلیارد تومان وصول شده است.