شنبه 14 مهر 1403

806 بیمار کرونایی از بیمارستان تامین اجتماعی زنجان ترخیص شده اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
806 بیمار کرونایی از بیمارستان تامین اجتماعی زنجان ترخیص شده اند

زنجان - ایرنا - رییس بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) زنجان گفت: از مجموع یک‌هزارو 12 بیمار بستری کرونایی و مشکوک به کرونا در این مرکز تا کنون 806 نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند و متاسفانه 43 نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر کبری شاکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت درمان بیماران کرونایی در این بیمارستان افزود: در زمان حاضر 57 بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند.

وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون 82 نفر از کادر درمانی این بیمارستان نیز به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه 70 نفر از آنان بهبودی کامل یافته و 12 نفر دیگر دوره نقاهت را طی می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: به رغم تلاش‌های فراوان و شبانه‌روزی کادر درمان این مرکز، برخی از اقدامات عمومی چون حذف ملاقات عمومی با بیماران، موکول کردن برخی از کمیته ها به بعد از ایام بیماری، جداسازی بخش کرونایی با سایر بخشهای بیمارستان، گندزدایی مکرر بخش‌ها و محوطه بیمارستان برای پیشگیری از سرایت این بیماری به دیگران را از ابتدای بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

شاکری افزود: اطلاع رسانی های لازم از طریق نصب پوسترها، بنرهای آموزشی، آگاهی بخشی درمحوطه و سطح شهر در خصوص عدم حضور غیرضروری مراجعان در بیمارستان و راه های پیشگیری از شیوع این بیماری و عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک انجام شده است.

وی با قدردانی از زحمات پزشکان و کادر درمان و پرسنلی که به نوعی در این امر خداپسندانه دخیل هستند خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته و استفاده از نیروهای بخش های دیگر همچنین فراهم کردن تجهیزات و داروی مورد نیاز تلاش می کنند تا از کیفیت خدمت رسانی به بیماران کاسته نشود.

تامین اجتماعی در 2 بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی 412 مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می کند.

230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*