دوشنبه 16 مهر 1403

82 درصد گروه هدف اصناف دامغان در برابر کرونا واکسینه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
82 درصد گروه هدف اصناف دامغان در برابر کرونا واکسینه شدند

سمنان - ایرنا - رییس اتاق اصناف دامغان گفت: 82 درصد گروه هدف اصناف و کسبه این شهر تاکنون دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و در برابر این بیماری واکسینه شدند.

محمدحسن امینیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طبق آخرین آمار اتاق اصناف، از بین گروه هدف اصناف دامغان تاکنون 82 درصد دز اول و 62 درصد هر 2 دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن دامغان در بین شهرهای قرمز کشور، از دیروز شنبه نظارت و بازرسی‌ها به منظور اجرای صحیح طرح افزایش یافته است.

امینیان تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل کشوری مبنی بر لزوم واکسینه شدن اصناف، تیم مشترک بازرسان اتاق اصناف، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناسان مرکز بهداشت و اماکن، از واحدهای صنفی شهر بازدید کردند و با افرادی که واکسن نزده باشند برابر قانون مقابله می‌کنند.

رییس اتاق اصناف دامغان اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، به‌دلیل حفظ سلامت مردم در پیشگیری از بروز موج ششم کرونا، گروه‌های شغلی 2، سه و چهار از تاریخ نهم آبان تا اطلاع ثانوی تعطیل و مجاز به فعالیت صنفی نیستند، در غیر اینصورت فعالیت آن‌ها تخلف است و مورد برخورد قانونی توسط مراجع مربوطه قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، در شهر دامغان حدود چهار هزار و 800 واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد و حدود 150 واحد صنفی فاقد جواز و یا در حال تهیه جواز کسب هستند.

طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در روز شنبه هشتم آبان 1400 اعلام شد، شهرهای شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند. 

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*