سه‌شنبه 17 مهر 1403

90 مورد تخلف اصناف دامغان به تعزیرات ارسال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
90 مورد تخلف اصناف دامغان به تعزیرات ارسال شد

سمنان - ایرنا - رییس اتاق اصناف دامغان گفت: 90 مورد از تخلفات اصناف و بازاریان دامغان در نیمه نخست امسال به دلیل تکرار تخلف جهت اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

محمدحسن امینیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طی 6 ماهه نخست امسال یکهزار و 782 مورد بازرسی از اصناف دامغان انجام شد که از این تعداد، جهت انجام بررسی 90 مورد تخلف به اصناف ارسال شد.

وی اظهارداشت: عدم صدور صورتحساب، عدم درج قیمت، گران‌فروشی، تداخل صنفی، تقلب و عدم رعایت بهداشت از جمله تخلف‌هایی بود که پرونده اصناف بابت آن به تعزیرات حکومتی دامغان ارسال شد.

امینیان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در نیمه نخست امسال، 500 مورد تذکر جدی از سوی بازرسان داده شد.

وی به 167 مورد شکایت مردمی از اصناف دامغان اشاره کرد و گفت: در پی شکایت‌های مردمی و بررسی‌های بازرسان، 80 شکایت به رضایت شاکی، 61 مورد به عدم احراز تخلف، 18 مورد به ثبت تخلف منجر شد و ثبت 6 تخلف در دست اقدام و 2 تخلف در حال پیگیری است.

امینیان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نظارت و بازرسی‌ها به منظور اجرای صحیح طرح، افزایش یافته است.

رییس اتاق اصناف دامغان گفت: باتوجه به قرارگرفتن دامغان در بین 46 شهر بسیار آلوده کرونا، محدودیت‌های شدید کرونایی شامل گروههای دو، سه و چهار تا روز جمعه 23 آبان ماه اعمال می‌شود.

در شهرستان دامغان حدود چهار هزار و 800 واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد و حدود 100 واحد صنفی فاقد جواز و در حال تهیه جواز کسب هستند.

این شهرستان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*