پنج‌شنبه 19 مهر 1403

95 درصد صنوف اراک ضوابط بهداشتی کرونایی را رعایت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
95 درصد صنوف اراک ضوابط بهداشتی کرونایی را رعایت کردند

اراک - ایرنا - رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: 95 درصد صنوف اراک دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی برای عبور از شرایط سخت کرونایی را رعایت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اتاق اصناف استان مرکزی، «جمشید زند» افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهر اراک 70 درصد صنوف این شهر تعطیل هستند و همکاری خوبی در اجرای مصوبات ستاد کرونا دارند.

وی اظهار داشت: روند اجرای دستورالعمل‌ها و اعمال محدودیت‌ها در سایر شهرستان‌های استان مرکزی بر اساس گزارش‌های رسیده از گشت‌های بازرسی و نظارت اتاق اصناف، بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: اصناف از ابتدای سال شرایط کاری خوبی نداشتند و برخی از رسته ها مانند تالارهای پذیرایی بیش از 9 ماه تعطیل هستند و با این وجود در اجرای مصوبات ستاد کرونا مشارکت بالا دارند.

زند با بیان اینکه اصناف انتظار همکاری بیشتری از سوی دستگاههای اجرایی برای حمایت از کسب و کارها دارند، افزود: بسته‌های حمایتی فعلی کافی نیست و انتظار می رود حمایت بیشتری از صنوف به عمل آید.

وی اظهار داشت: راه برون رفت از وضعیت فعلی رفتار مسئولانه بهداشتی است و از آنجایی که بدون همراهی مردم هیچ‌گونه محدودیت و پروتکلی به نتیجه نخواهد رسید، همراهی اصناف و بازاریان در تعطیلی واحدهای صنفی در این شرایط سخت اقتصادی و همکاری با ستاد مدیریت بیماری کرونا قابل تقدیر است.

57 هزار صنف مختلف زیر نظر یکصد و 73 اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید 19 تا 11 آذر 99 در کشور به 975 هزار و 951 نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به 48 هزار و 628 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*