چهارشنبه 11 مهر 1403

99 درصد داروها را در داخل تولید می‌کنیم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
99 درصد داروها را در داخل تولید می‌کنیم

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید 99 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور، از ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های داروسازی برای رفع مشکل نقدینگی خبر داد.

به گزارش مشرق، سید حیدر محمدی امروز در نهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما در مصلی امام خمینی (ره) اظهار کرد: ویژگی مهم نمایشگاه ایران فارما حضور صد در صدی صنایع دارویی در تمامی زنجیره تأمین دارو است. امروز 99 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و ما توانسته‌ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وظیفه اصلی این سازمان تسهیل در تولید و تأمین دارو است، افزود: در ماه‌های گذشته تمامی اشکال دارویی قیمت‌گذاری شدند که این روند مدتی متوقف شده بود.

وی همچنین به مشکلات نقدینگی در صنایع دارویی اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلات گریبانگیر صنایع دارویی نقدینگی است، قرار شد با دستور رییس جمهور در بودجه 1404 منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شود. در همین راستا 200 هزار میلیارد ریال از اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های تولیدکننده دارو بیان کرد: در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات 5 ماهه جاری است و شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین تسهیلات 4 ماهه نیز در دست اجرا است و شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند.

محمدی ابراز کرد: تخصیص ارز برای خرید ماشین‌آلات تا سقف 200 میلیون دلار با معرفی از سوی سازمان امکان‌پذیر شده و تسهیلات ریالی به مبلغ 50 هزار میلیارد ریال نیز در حال پیگیری است و بانک مرکزی وعده داده است که این مبلغ به شرکت‌های دارویی پرداخت شود.

منبع: تسنیم