یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

آب سنگین

آب سنگین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمدجواد ظریف درپاسخ به این سوال که انقلاب اسلامی چه ویژگی‌هایی داشته که آمریکا در همه شرایط سر ناسازگاری با آن داشته است، می‌گوید: من آن را در یک کلمه خلاصه می‌کنم و آن «استقلال» است. لذا نباید عظمت استقلال کشوررا فراموش کنیم. این عظمت به نظر من بیش از هر چیز به خاطر جمهوری‌اسلامی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین کشورمان می‌گوید در دوران مذاکره هسته‌ای نگرانی ما بیشتر بابت خنجرهایی بود که از پشت می‌خوردیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمد اسلامی با بیان اینکه با تحریم‌های ظالمانه از لحاظ اقتصادی کشور و مردم ما زیر فشار قرار گرفتند اما توانستیم از شرایط سخت عبور کنیم، گفت: این حقیقت و بصیرت امروز در شرایطی به‌دست آمده که ما با همه توطئه‌ها و تلاش‌های مخرب گسترده که برجسته‌ترین آنها جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه بوده است از تنگناها عبور کردیم و به ظرفیت و اقتدار فعلی رسیده‌ایم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ما با کسی چالشی نداریم، آن‌ها هستند که می‌خواهند با زورگویی و زیاده‌خواهی همه چیز را به نفع خودشان تمام کنند و ما می‌گوییم چنین چیزی امکان پذیر نیست و دوران ابر قدرت بودن شما تمام شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کوثری گفت: آن‌ها آمدند و شخص آقای روحانی علنی گفتند مشکلاتمان را با کدخدا حل می‌کنیم. آیا توانستند حل کنند. ولی الآن آقای رئیسی آمده‌اند و محکم ایستاده‌اند و می‌گویند و قطعا و یقینا این‌کار را علنی و دنبال می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

کوثری به خبرآنلاین گفت: با کسی چالشی نداریم، آنها هستند که می خواهند با زورگویی و زیاده خواهی همه چیز را به نفع خودشان تمام کنند و ما می گوییم چنین چیزی امکان پذیر نیست و دوران ابر قدرت بودن شما تمام شده است. ما ایرانی هستیم که حق مان را از حلقوم هرکسی بیرون می کشیم.

وب‌گاه گسترش

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای از صفر معدن یعنی اکتشاف و شناسایی، استخراج و فرآوری از معادن، تبدیل، غنی‌سازی، تولید سوخت و استفاده از آن در راکتورها به‌صورت کاملا بومی شده و توسط دانشمندان و نیروهای جوان و تلاشگر کشورمان انجام می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دیگر توانایی چرخه سوخت هسته‌ای ایران را نمی‌توانند نادیده بگیرند، اظهار کرد: با لطف الهی دیگر این توانایی‌های کشور قابل نفی شدن نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه در برنامه گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، میزبان مهندس محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس این سازمان بود. اسلامی در این گردهمایی که با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از معاونان و کارکنان این...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تا پیش از فراگیر شدن ویروس کرونا به 9 کشور رادیودارو صادر می‌کردیم و با عادی شدن شرایط این روند از سر گرفته خواهد شد.

خبرگزاری مهر

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی شدن نیست گفت: روایتگری از فعالیت هسته‌ای ایران یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد و در این زمینه نقش سفرا بسیار مهم است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم‌میهن به مناسبت سالگرد دوم خرداد به بررسی کارنامه هشت سال سیاست خارجی دولت سیدمحمد خاتمی پرداخته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگرچه احیای برجام به‌طور فزاینده‌ای غیرمحتمل شده است، اما درک چگونگی کارکرد آن - و آنچه از دست رفته است - برای تلاش‌های جهانی در راستای منع اشاعه در آینده ضروری است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

برجام زمان گریز هسته‌ای ایران را از چند ماه به یک سال افزایش داد، اما مهمتر از آن، تضمین کرد که در بدترین سناریو، ایران ذیل سطح پایه مدنظر برای اشاعه قرار دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشریه فارن پالیسی در یادداشتی به مناسبت پنجمین سالروز خروج ترامپ از برجام نوشت: در مدت پنج‌سال گذشته، چشم‌انداز حل‌وفصل صلح‌آمیز بحران هسته‌ای از بد به بدتر تبدیل شده است و تهران بار‌دیگر در آستانه نقطه گریز قرار دارد. با این حال ما نباید اجازه دهیم که تلاش‌های فانتزی برای دستیابی به توافق بهتر، مزایای عملی مهار برنامه هسته‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آرزوی 100 سالگی آرزوی اکثر آدم‌ها در سالگرد تولدشان است و به مدد پیشرفت علم دیگر یک آرزوی محال نیست.