یک‌شنبه 1 مهر 1403

آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه انفجار معدن طبس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه انفجار معدن طبس

رئیس سازمان اورژانس کشور آخرین وضعیت ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مصدومان حادثه انفجار معدن در طبس را تشریح کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جعفر میعادفر با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس، از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به 24 مصدوم این حادثه تا ساعت 9 صبح امروز خبر داد و اظهار کرد: از 24 مصدوم این حادثه تا صبح امروز، 16 نفر برای دریافت خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی به مراکز درمانی منتقل شدند و 8 نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

وی افزود: برای این حادثه 13 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس مشارکت دارند و امکانات اورژانس تا اعلام پایان حادثه، در محل حضور دارند.

لحظات نفس‌گیر امدادرسانی اورژانس به کودک 6 ساله حادثه‌دیده

به گزارش تسنیم، محمدرضا ظفرقندی؛ وزیر بهداشت نیز در تماس با رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار حضور حداکثری نیروها و ناوگان اورژانس در محل حادثه و انتقال مصدومان به مراکز درمانی شد.

وی همچنین در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی شایسته به مصدومان این حادثه، بر آمادگی مراکز درمانی و حضور نیروهای متخصص برای ارائه خدمات درمانی تاکید کرد.

لازم به ذکر است حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از کارگران این معدن شده و وزیر بهداشت نیز دستور رسیدگی ویژه از سوی اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی بیرجند و مشهد را برای ارائه خدمات درمانی و اورژانس صادر کرد و با دستور رئیس جمهور سه وزیر کشور، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی فوری به این حادثه عازم طبس شده‌اند.