شنبه 16 تیر 1403

آخرین وضعیت زائران فوت‌شده در عربستان

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت زائران فوت‌شده در عربستان

ستاد عملیات مکه با اشاره به حضور نیمی از زائران ایرانی در عربستان گفت: «تاکنون 9 نفر از زائران فوت‌شده در حج به ایران منتقل شده‌اند و زمینه انتقال اجساد دو زائر دیگر به کشور فراهم شده است و 12 زائر جان‌باخته نیز در عربستان به خاک سپرده شده‌اند.»

ستاد عملیات مکه تعداد زائران و عوامل کاروان‌های ایرانی در عربستان را تا بامداد چهارشنبه 13 تیرماه 1403 بیش از 44 هزار و 360 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام این ستاد، جمعیت زائران ایرانی در مدینه نیز با خروج روزانه حدود دو هزار زائر نفر از این شهر، بخ حدود یک هزار و 79 نفر رسیده است.

زائران ایرانی «مدینه بعد» پس اقامت پنج روزه در شهر مدینه و زیارت مسجدالنبی و ائمه بقیع به تهران منتقل می‌شوند.

براساس اطلاعیه این ستاد، تا بامداد چهارشنبه، 145 پرواز از فرودگاه مدینه و 33 پرواز از فرودگاه جده به مقصد ایران انجام شده است. همچنین 41 هزار و 735 نفر از زائران و عوامل کاروان‌ها به ایران منتقل شده‌اند که 7 هزار و 386 نفر در قالب 53 کاروان از فرودگاه جده از عربستان خارج شده‌اند. همچنین تعداد زائران حاضر در مکه تا نیمه شب گذشته (چهارشنبه 13 تیرماه) 34 هزار و 290 نفر در قالب 251 کاروان بود.

ستاد عملیات مکه زیر نظر سازمان حج و زیارت، همچنین تعداد زائران فوت‌شده در عربستان را 25 نفر اعلام کرد و توضیح داد که پیکر 9 نفر از جان‌باختگان تاکنون به ایران منتقل شده‌اند و 12 پیکر هم دفن شده و زمینه انتقال دو پیکر دیگر به کشور نیز فراهم شده است.

پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از طریق دو فرودگاه مدینه و جده از یکم تیرماه آغاز شده و قرار است در اوایل ماه محرم پایان یابد.

از میان اخبار

نامه وزیر بهداشت روحانی به جلیلی؛ ماجرای توقیف هواپیما

تب دنگی به اصفهان رسید: سه بیمار بستری شدند