دوشنبه 23 مهر 1403

آرامستان‌های کاشان عید فطر تعطیل است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آرامستان‌های کاشان عید فطر تعطیل است

کاشان - ایرنا - آرامستان‌های کاشان همزمان با عید سعید فطر تعطیل است و همه معابر منتهی به آنها از روز شنبه مسدود خواهد شد.

ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا کاشان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای در مورد تمهیدات مقابله با شیوع این بیماری همزمان با مناسبت عید سعید فطر اعلام کرده است: با عنایت به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، امسال نماز عید فطر تنها در مسجدها اقامه و معابر منتهی به آرامستان‌ها نیز مسدود می‌شود.

این اطلاعیه تشریح کرده است: طرح ممنوعیت تردد در روز عید اجرا خواهد شد و بدیهی است وسایل نقلیه‌ای که به توقف یا پارک در محدوده‌های اجرای طرح اقدام کنند، از سوی پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

همچنین با قدردانی از همکاری شهروندان در رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی، در این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای این مصوبه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا، نماز عید فطر امسال در مکان‌هایی که امکان تجمع زیاد است از جمله مصلی بقیه الله الاعظم (عج) و دیگر مصلی‌های شهرستان نیز برگزار نمی‌شود.

این اطلاعیه با توصیه به نمازگزاران برای رعایت بهداشت و استفاده از مهر، ماسک و دستکش شخصی تاکید کرده است: برگزاری نماز عید سعید فطر در مسجدهای محلی کاشان نیز منوط به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

پنج میلیون و سه هزار و 304 نفر در جهان تا کنون به این ویروس مبتلا شدند و 325 هزار و 223 نفر جان‌باختند.

بنابر آمارهای رسمی 126 هزار و 949 نفر نیز در کشور به کووید 19 مبتلا شدند که 98 هزار و 808 نفر بهبود یافتند و هفت هزار و 183 نفر فوت کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*