دوشنبه 23 مهر 1403

آزادسازی خرمشهر سند رشادت در کارنامه دفاع مقدس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادسازی خرمشهر سند رشادت در کارنامه دفاع مقدس است

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: آزادسازی خرمشهر سند رشادت و عزتمندی در کارنامه دفاع مقدس است و عملیات بیت‌المقدس نقش کلیدی در بهبود جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین الملل داشت.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» عصر پنجشنبه در حاشیه رونمایی و اکران فیلم شهید «تقی مهدی سلطانی «در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: مهمترین اثرات عملیاتبیت‌المقدس تقویت روحیه رزمندگان و ایجاد امید در میان مردم، آشکار شدن وحدت و همبستگی نیروهای مسلح بود.

وی بیان کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس است و ملت ایران و رزمندگان با مقاومت و ایستادگی به جهانیان نشان دادند با همه توان بر روی آرمان‌های خود ثابت قدم هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: جمله نورانی حضرت امام (ره) که آزادی خرمشهر را برگرفته از قدرت و اراده خداوند متعال دانست، نشانگر آن است که رزمندگان مخلصانه با تمام توان و با تکیه بر قدرت خداوند در این مسیر مجاهدت کردند.

سرهنگ پاسدار کریمی اظهار داشت: امسال در شرایطی چهلمین سالگرد دفاع مقدس و 38 مین سالروز آزاد سازی خرمشهر را در کشور جشن می‌گیریم که نیروهای مسلح کشور با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، محور «ما قوی باشیم» را در دستور کار خود گذاشته‌اند و برنامه ها را در این راستا به پیش می‌برند.

وی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد امسال برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و تمرکز برنامه‌ها بیشتر محتواسازی در فضای مجازی است که در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: مهمترین برنامه محتوایی شاخص امسال در سالروز آزاد سازی خرمشهر اکران و رونمایی از فیلم «شهید تقی مهدی سلطانی» است که به زندگینامه این شهید بزرگوار می پردازد.

سرهنگ پاسدار کریمی گفت: شهید مهدی‌سلطانی از شهدای شاخص ترور استان مرکزی است که اقدامات ارزشمندی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد و می‌توان به برخی از آن‌ها همچون فعالیت‌های شبانه‌روزی در واحدهای مقاومت، ایجاد وحدت و هماهنگی در میان مسئولان، تلاش برای رفع مشکلات کارخانجات و کشاورزان، تقویت مبانی و پایه‌های انقلاب اسلامی و فعالیت در دادستانی انقلاب اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات شهید تقی مهدی‌سلطانی تا اندازه‌ای سبب یاس و نا امیدی دشمنان و به خصوص منافقین شد که وی را در هفتم مردادماه سال 60 در حالیکه با زبان روزه به خانه برمی‌گشت با شلیک هفت گلوله ترور کردند و در نهایت در شانزدهم مردادماه به درجه رفیع شهادت رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: سرتاسر زندگی شهید مهدی سلطانی درس‌های بزرگی برای همه مردم و مسئولان است و به‌همین دلیل این زندگی به زبان هنر درآمده است.

سرهنگ پاسدار کریمی عنوان کرد: این فیلم به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و ستاد کنگره شهدای این استان تهیه شده است که برای گروه‌های مختلف از جمله دانشجویان، اساتید، دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم نمایش داده می‌شود.

در حاشیه اکران فیلم شهید تقی مهدی سلطانی از چهار کتاب «شکوه ناتمام»،«حماسه آدینه»، «مورفین» و «نسخه انگلیسی هورس» که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تهیه شده است نیز رونمایی شد.

استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*