شنبه 21 مهر 1403

آزادسازی خرمشهر نشانه مشهودی از حمایت و نصرت الهی بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادسازی خرمشهر نشانه مشهودی از حمایت و نصرت الهی بود

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آزادسازی خرمشهر نشانه مشهودی از حمایت و نصرت الهی بود زیرا با روند عادی و بدون نصرت الهی، امکان آزادسازی این شهر از چنگال رژیم بعثی وجود نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و تجلیل از خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس در مجموعه قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر دستورات آیات قرآنی که شامل صبر و استقامت در مقابل دشمن، وحدت در بین رزمندگان و نیت خالص الهی است، اکنون نیز مورد توجه و عمل قرار گیرد، نصرت الهی شامل حال انسان شده و انسان در مقابل دشمن پیروز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آزادسازی خرمشهر نیز همه رزمندگان با عمل به دستورات امام خمینی (ره) برای استقرار کلمه «الله» با دشمن جنگیدند و باعث آزادی خرمشهر و کسب افتخار بزرگی برای کشور شدند.

وی با آرزوی محشور شدن ارواح شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر با شهدای کربلا بیان کرد: هرکس در راه خدا و برای برپاداشتن آموزه های اسلامی تلاش کند، سعادتمند است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به دعایی از صحیفه سجادیه در مورد اتمام ماه مبارک رمضان گفت: حضرت زین‌العابدین (ع) در این دعا از خداوند می‌خواهند که با محو شدن هلال ماه رمضان گناهان و اثرات آن‌ها از ما محو شود و ما نیز امیدواریم در پایان ماه رمضان در صف آمرزیده‌شدگان این ماه قرار بگیریم.

به گزارش ایرنا، خرمشهر که در نخستین روزهای جنگ تحمیلی علیه کشورمان در پاییز سال 1359 اشغال شده بود، پس از حدود یک و نیم سال با عملیات بیت المقدس پس از 20 روز تلاش رزمندگان اسلام در روز سوم خرداد 1361 آزاد شد.

امسال سی و هشتمین سالگرد این رویداد عظیم تاریخی است.

*س_برچسب‌ها_س*