چهارشنبه 18 مهر 1403

آزمون هیئت های تجدیدنظر تامین اجتماعی 27 بهمن ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آزمون هیئت های تجدیدنظر تامین اجتماعی 27 بهمن ماه برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه آزمون هیئت های تجدیدنظر تامین اجتماعی 27 بهمن برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری افراد برگزیده را انتخاب و در هیئت های تجدیدنظر از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

- اخبار اجتماعی -

محمدصادق غلامی‌؛ مشاور و رئیس دبیرخانه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به رویکرد تحولی دولت سیزدهم و تأکید رئیس جمهور مبنی بر شفاف‌سازی تمام فرایندها در وزارتخانه‌ها به ویژه در حوزه مسائلی که به مردم و شرکای اجتماعی ذینفع هستند، اظهار کرد: هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابع مبتنی بر قانون ساختار نظام جامع و رفاه تامین اجتماعی شکل گرفته‌اند که در هیئت امنای تامین اجتماعی (وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه‌، چهار نفر از شرکای اجتماعی در حوزه‌های بازنشستگی و کارگری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌) عضوند و رئیس این هیئت امنا نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در راستای رویکرد کلان اشاره شده و بنا به مطالبه‌ای که در بین شرکای اجتماعی شکل گرفته بود یک اقدام اصلاحی و رویکرد تحول‌زا پیگیری شد بدین نحو که هیئت‌های تشخیص مطالبات (هئیت‌های تشخیص مطالبات در دو سطح هئیت‌های بدوی و تجدیدنظر) که از اعضای مختلفی در حوزه دستگاه قضاء، اتاق بازرگانی‌، سازمان تأمین اجتماعی‌، وزارت کار و هیئت امنا نمایندگانی دارند و در طی سنوات گذشته انتخاب نماینده هیئت امناء به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده بود، بنابر پیروی از رویکرد تحول‌زا و شفافیت‌، هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفت براساس یک سازوکاری نمایندگان خود را در هیئت‌های تشخیص و البته در گام اول فعلاً هیئت‌های تجدیدنظر انتخاب کند.

غلامی با بیان اینکه هیئت های تجدیدنظر در کل 31 استان کشور فعالند، ادامه داد: در هر استان معمولاً یک هیئت تجدیدنظر و البته در تهران چند هیئت وجود دارد که کارکرد و کار ویژه اصلی هئیت‌ها، بررسی اختلافات فی مابین کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی درباره وصولی حق بیمه و قراردادها است که معمولاً بنا به دلایلی اختلاف نظر بین کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد و محل بررسی نهایی این اختلاف هیئت های تجدیدنظر است‌؛ لذا ما تلاش کردیم از طریق آزمون و در فرآیندی عادلانه این فرآیند اصلاحی را دنبال کنیم‌.

مشاور ورئیس دبیرخانه هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: آزمون اشاره شده کاملاً شفاف برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند از سراسر کشور در این آزمون شرکت کنند و افرادی که حداقل نمره قبولی (نمره 6) را بگیرند به عنوان دو برابر ظرفیت به کانون‌های ارزیابی و فرایند مصاحبه معرفی می‌شوند و نهایتاً طی مراحلی افراد برگزیده انتخاب خواهند شد. ساز و کار انتخاب به گونه ای طراحی شده که ان‌شاءا افراد توانمند به عنوان نماینده انتخاب شوند. آزمون نیز روز جمعه 27 بهمن ماه برگزار خواهد شد، البته به دلیل استقبال گسترده عزیزان در سراسر کشور مهات ثبت نام یک روز تمدید و تا 25 بهمن ماه ساعت 14 علاقه مندان که حائز شرایط باشند می توانند ثبت نام کنند.

غلامی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم تا پایان سال جاری افراد برگزیده را انتخاب و در هیئت های تجدیدنظر از ظرفیت آنان استفاده کنیم‌.

سازو‌کاری برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی در پایان یادآور شد شرایط ثبت نام و منابع آزمون در سایت دبیرخانه به نشانی ripfo.ir قابل دسترس همگان است.