پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

آسمان آفتابی اغلب شهرها و یخبندان بام ایران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
آسمان آفتابی اغلب شهرها و یخبندان بام ایران

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود‌.

وی توضیح داد: از یک‌شنبه 1402/11/22 تا بعدازظهر سه‌شنبه 1402/11/24، افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا 30 نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از 2 متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود در این راستا اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها و خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه می‌شود منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی در دستور کار باشد.

وی افزود: در سایر نقاط کشور تا روز چهارشنبه 25 بهمن جوی آرام خواهیم داشت، اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش در غرب و شمال غرب کشور خواهد شد، روز پنجشنبه بارش‌ها در غرب کشور افزایش می‌یابد و با حرکت سامانه بارشی‌، در جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی نیز بارش خواهیم داشت‌.

* 26 بهمن آسمان تهران ابری و بارانی خواهد بود‌

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود‌، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 19 و 9 درجه خواهد بود، همچنین روز پنجشنبه 26 بهمن خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و شب؛ آسمان تهران ابری و بارانی خواهد بود‌.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید هواشناسی وضع هوا جاده شمال هراز کندوان هوای تهران هوای شمال هوای ایران مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است