سه‌شنبه 17 مهر 1403

آغاز به کار رادیو محرم از 30 شهریورماه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آغاز به کار رادیو محرم از 30 شهریورماه

قم - ایرنا - مدیر رادیو محرم گفت: این رادیو چهارمین سال فعالیت خود را از روز پنج‌شنبه 30 شهریورماه با پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و با شعار «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» آغاز می‌کند.

"مسعود کاویانی" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط کرونایی در قم و کشور، افزود: رادیو محرم در سال جاری 696 ساعت برنامه را به‌صورت 24 ساعته روی موج اف ام، ردیف 95.5 پخش خواهد کرد.

وی با بیان این‌که ماموریت راه‌اندازی رادیو محرم به رادیو معارف سپرده‌شده است، اضافه کرد: اقدامات راه‌اندازی رادیو محرم در 6 کارگروه با حضور 50 نفر از کارکنان رادیو معارف انجام‌شده است.

وی ادامه داد: دهه اول محرم سال گذشته رادیو محرم پرشنونده‌ترین رادیو بود و در طول ماه محرم سامانه اختصاصی این رادیو بیش از 50 هزار پیامک از سوی شنونده‌ها دریافت کرد.

کاویانی با بیان این‌که رادیو محرم با رویکرد معرفت افزایی و تقویت شعور عزاداری فعالیت خواهد کرد، گفت: محرم و عاشورا یکی از مبانی راهبردی شیعه و کشور ایران است و ترویج عزاداری مطلوب و ایجاد الگو به لحاظ ساختار و محتوایی از اهداف راه‌اندازی رادیو محرم می‌باشد.

وی افزود: با توجه به این‌که برخی مداحی‌ها و مرثیه‌ها مطلوب و مورد تایید بزرگان نیست، رادیو محرم سعی دارد بر روضه‌ها و مداحی‌های صحیح و مستدل تاکید نماید تا از برخی تحریفات و انحرافات پیشگیری شود.

وی با تاکید بر این‌که رادیو محرم باید نیاز عزاداران سراسر کشور را تامین نماید، خاطرنشان کرد: تنوع مداحی‌ها و عزاداری‌ها به‌ویژه از نظر قومی و از اقصی نقاط کشور از جمله دستورالعمل‌های کاری امسال رادیو محرم است و در این راستا با هیات‌های سراسر کشور ارتباط گرفته‌ایم.

به گفته مدیر رادیو معارف، «نذر صلوات»، «لبیک یا حسین» و «با حسین حرف بزن» سه پویشی است که از طریق رادیو محرم راه‌اندازی خواهد شد.

کاویانی بیان کرد: رادیو محرم روز پنجشنبه، 30 شهریورماه ساعت 18 عصر با برگزاری مراسمی در سالن کوثر صداوسیمای قم با پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و با حضور بزرگان، علما و مسوولان آغاز به کار می‌کند.

وی در ادامه گفت: رادیو معارف نیز در محرم امسال 290 ساعت در قالب 29 برنامه تهیه نموده که برنامه‌های حقیقت جاودان با مروری بر خطبه‌های امام حسین (ع) در حادثه کربلا، پخش روضه‌خوانی در رسانه، برنامه شبانگاهی مشق عشق و تحلیل عرفانی قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از جمله این برنامه‌هاست.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*