جمعه 15 تیر 1403

آغاز ثبت نام شرکت در دوره‌های ازدواج دانشجویی از امروز / پایداری بیش از 94 درصدی ازدواج‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آغاز ثبت نام شرکت در دوره‌های ازدواج دانشجویی از امروز / پایداری بیش از 94 درصدی ازدواج‌ها

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر با بهشت که امروز برگزار شد، گفت: این روز‌ها دردمند مسائلی هستیم که در فلسطین اتفاق می‌افتد، قتل و کشتار کودکان فلسطین 70 سال است از سوی رژیم غاصب اسرائیل اتفاق می‌افتد. وی افزود: دو قطبی جدی امواج میلیونی انسان‌ها و بین حکومت‌های شرور...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر با بهشت که امروز برگزار شد، گفت: این روز‌ها دردمند مسائلی هستیم که در فلسطین اتفاق می‌افتد، قتل و کشتار کودکان فلسطین 70 سال است از سوی رژیم غاصب اسرائیل اتفاق می‌افتد.

وی افزود: دو قطبی جدی امواج میلیونی انسان‌ها و بین حکومت‌های شرور دنیا آمریکا و سایر ملل که از جنایت‌های اسرائیل حمایت می‌کنند، اما مقاومت نیرو‌های مقاومت نوید پیروزی را می‌دهد.

رستمی اضافه کرد: بش از 3 میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و در سن ازدواج هستند. حفظ رشد جمعیت مبتنی بر ازدواج به هنگام ناآگاهانه است و این عوامل به نوعی ترویج فرهنگ ازدواج به ما نشان می‌دهد. مسئله ازدواج از مهمترین اولویت‌های نهاد است. وی ادامه داد: امسال طرح بیست و ششم طرح همسفر تا بهشت را برگزار می‌کنیم. ازدواج دانشجویی از بهترین ازدواج‌هایی است که در سن مناسب و با آگاهی مناسب و تشکیل خانواده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ازدواج دانشجویی از مددکار‌ترین ازدواج‌ها در جامعه است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: بیش از 94 درصد ازدواج دانشجویی پایدار تحت حمایت‌های نهاد رهبری بودند و از این جهت اهتمام و توجه به ازدواج دانشجویی از توصیه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رستمی گفت: ثبت نام ازدواج دانشجویی از امروز آغاز خواهد شد و از ابتدای آذر ماه اعزام به مشهد را خواهیم داشت.

رستمی افزود: طرح زوج مانا از امسال آغاز شده که خانواده‌هایی انتخاب شدند و سالانه این الگو‌ها به زوج‌های دانشجو معرفی می‌شوند. 10 هزار و 500 زوج دراین طرح شرکت کردند. وی افزود: شاخص‌هایی مانند فرزند آوری، تحصیلات علمی و شرکت در دوره‌های قرآنی 100 خانواده انتخاب شدند.

رستمی یادآور شد: طرح دردانه هم در جهت فرزند آوری و تشویق زوج‌های دانشجو اجرایی خواهد شد و نهاد نیز حمایت‌های خود را از فرزند آوری خواهد داشت و حمایت‌هایی در قالب بسته‌های نقدی و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.