جمعه 14 اردیبهشت 1403

آغاز داستان‌سرایی تازه ارمنستان و آذربایجان / قیمت‌ها در بازار کوتاه آمدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آغاز داستان‌سرایی تازه ارمنستان و آذربایجان / قیمت‌ها در بازار کوتاه آمدند

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها به مانند روز گذشته شیب نزولی را در پیش گرفتند و قیمت لیر ترکیه افت 10 تومانی را تجربه کرد و 2005 تومان قیمت گذاری شد.

به گزارش اقتصادنیوز، ارمنستان و آذربایجان به تازگی با کنار گذاشتن درگیری و اختلافات گذشته فاز جدیدی را در روابط سیاسی فی ما بین خود آغاز کرده اند و در مسیر عادی سازی روابط قدم بر می دارند. امروز هم بنابر اعلام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، دو کشور در راستای تحقق این هدف اعلام کردند که شروع به مشخص کردن مرز مشترک خود کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان هفته گذشته بر اساس نقشه‌های دوران شوروی سابق، پیشبرد تعیین حدود مرزی در منطقه را تایید کردند و باکو اعلام کرد که گروه‌های کارشناسی با روشن کردن مختصات جغرافیایی بر اساس مطالعات مرزی در حال انجام کارهای مربوط به تعیین مرز هستند. در مقابل ارمنستان تاکید کرده که انتقال هر بخشی از خاک این کشور به باکو از اساس مردود است.

اما گویا این تصمیم چندان به مذاق برخی از ساکنان ارمنستان خوش نیامده است و پس از اعلام دولت جمهوری آذربایجان درباره کار بر روی تعیین مرزها، دور تازه‌ای از تظاهرات در ارمنستان شکل گرفت. رسانه‌های ارمنی گزارش دادند که ده‌ها معترض در چندین نقطه از جمله نزدیک دریاچه سوان و شهر نوامبرین نزدیک مرز با آذربایجان، جاده حیاتی ارمنستان - گرجستان را مسدود کردند.

توافق صورت گرفته میان ایروان و باکو واکنش ایران را هم در پی داشت و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: «ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم. استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.»

اسکی‌بارای پایین، باغانیس ایروم، خئیرملی و گزلیجلی چهار شهرکی هستند که قرار است به آذربایجان بازگردانده شوند و باید با وجود گسترش اعتراضات در ایروان چه سرنوشتی برای این شهرها رقم خواهد خورد. مرور وضعیت این دو همسایه ایران، بهانه ای شد تا بر آخرین قیمت واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بازار ارز تهران مروری داشته باشیم.

قیمت منات آذربایجان امروز 4 اردیبهشت 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کردند و با ریزش 80 تومانی که داشته است، 38150 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان پس از تجربه ثبات در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، امروز هم تغییر قیمتی را تجربه نکرد و 166 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

این سومین روز متوالی است که قیمت درام ارمنستان ثبات را سرلوحه کار خود قرار داد.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افت قیمت 10 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایان امروز 2005 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار در بازار ارز تهران خلاف روند دو روز گذشته که حکایت از ثبات قیمت واحد پول رسمی کشور عراق داشت؛ شیب نزولی را در پیش گرفت. هر دینار امروز یک تومان ارزان و 49 تومان معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افت ارزش 190 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 169080 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، 39 تومان پایین آمد و به 17741 تومان رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند نزولی حاکم بر ارزها، پایین آمد. هر لاری عصر امروز 24400 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 110 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار کاهش حرکت کرده و 10 تومان پایین آمده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1758 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی شیب نزولی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 30 تومان ارزان و 13580 تومان قیمت خورد.

پایان معاملات چهارمین روز اردیبهشت ماه پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و به مانند دو روز گذشته قیمت ارزها شیب نزولی را تجربه کردند. درام ارمنستان تنها نرخ بدون تغییر امروز معاملات بود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آغاز داستان‌سرایی تازه ارمنستان و آذربایجان / قیمت‌ها در بازار کوتاه آمدند 2
آغاز داستان‌سرایی تازه ارمنستان و آذربایجان / قیمت‌ها در بازار کوتاه آمدند 3
آغاز داستان‌سرایی تازه ارمنستان و آذربایجان / قیمت‌ها در بازار کوتاه آمدند 4