پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آغاز طرح کالابرگ از امروز در این استان / سرپرستان خانوار بخوانند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
آغاز طرح کالابرگ از امروز در این استان / سرپرستان خانوار بخوانند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی را تشریح کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی را تشریح کرد.

جمشید امیدی 16 بهمن در نشست هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی که به منظور معرفی و اجرای شبکه ملی اعتبار کالابرگ الکترونیکی برگزار شد، اظهار کرد: مقدمات این طرح در استان مرکزی همزمان با دو استان دیگر گیلان و قزوین آغاز و اقدامات اولیه شروع شده و به این منظور ستاد استانی در سطح استان و در سطح شهرستان ها، ستادهای شهرستانی تشکیل شده است.

وی افزود: اطلاع رسانی به فروشگاه ها و مغازه داران برای ثبت نام و مشارکت در این طرح اولین قدم در راستای اجرای این طرح است.

امیدی در خصوص مزیت و شرایط طرح برای فروشگاه داران و مغازه داران بیان کرد: پیوستن به این طرح اصلا اجباری نبوده و اختیاری است، اما مزایایی برای فروشندگان دارد. صاحبان مغازه و فروشگاه ها تحت هیچ عنوانی برای مشارکت در این طرح متحمل هیچ هزینه ای نمی شوند که این یکی از مزایای طرح است.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح کوچکترین و جزئی ترین واحدهای فروشگاهی در هر منطقه ای با همان دستگاه کارتخوان خود می توانند به این شبکه متصل شوند و از طرفی شرکت در این طرح تعداد مشتریان فروشگاه را نیز افزایش می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید اطلاع رسانی خوبی از سوی دستگاه های تابعه به مدیران فروشگاه ها و صاحبان مغازه ها شود که البته بخشی از کار به نوعی شروع شده است.

امیدی اولین اقدام را نصب اپلیکیشن (شما) دانست و گفت: با استفاده از دانلود و نصب برنامه کاربردی شما از طریق برنامه‌های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir، می توان فهرست فروشگاه های مجاز را مشاهده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: استفاده از این طرح، اختیاری بوده و هیچ اجباری در کار نیست و مردم هرچه از اعتبار یارانه خود از کالاهای یاد شده خریداری کرده باشند، بقیه اعتبار آنها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

امیدی بیان کرد: یکی از مزیت های کالابرگ الکترونیکی این است که مردم یک ماه زودتر از یارانه نقدی، می‌توانند به روش اعتباری 10 قلم کالای اساسی خود را خرید کنند، همچنین در این طرح، مردم می‌توانند طبق نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

وی افزود: بر اساس این طرح یارانه یک ماه زودتر در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و فرد 10 قلم کالای اعلام شده را بعد از شارژ اعتبار می‌تواند خریداری کند به این صورت که بخشی از قیمت کالا را خودش پرداخت می‌کند و بقیه از یارانه ماه بعد برداشت می‌شود.

امیدی اضافه کرد: درواقع یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه، این اعتبار به حساب فرد (سرپرست خانوار) واریز می‌شود تا 10 قلم کالای مدنظر در این طرح را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد، هر سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می‌تواند از کالاهای مذکور خریداری کند که مانند خریدهای معمولی با کارت بانکی انجام می‌گیرد و بخشی از یارانه کالا از محل اعتبار حساب یارانه و مابقی از حساب بانکی سرپرست خانوار کم می‌شود و در بیستم هر ماه باقی مانده اعتبار به حساب سرپرست واریز می شود و چنانچه تمایل به خرید کالای الکترونیکی نداشت، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده وجود دارد.

مدیرک تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: این طرح روشی برای کنترل گرانی و تورم است و طی دو روز گذشته از این طرح استقبال خوبی صورت گرفته است. نگاه دولت بر این است که این طرح بیشتر وارد روستاها شود.

امیدی افزود: 469 هزار و 878 خانوار در استان مرکزی یارانه می گیرد که 41 درصد مربوط به شهرستان اراک و 18 درصد ساوه است.

شیر یک لیتری کم چرب، پنیر یو آف 400 گرمی، ماست دبه 2.5 کیلوگرمی کم چرب، مرغ کشتار روز، تخم مرغ کیلویی، روغن مایع پخت و پز 810 گرمی، ماکارونی 700 گرمی رشته ای، قند شکسته فله ای، شکر سفید فله ای و برنج، 10 قلم کالای اساسی تعیین شده در این طرح است.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند 16 بهمن 1401 - 09:54

بیشتر بخوانید

آغاز طرح کالابرگ از امروز در این استان / سرپرستان خانوار بخوانند 2