یک‌شنبه 15 مهر 1403

آغاز عملیات تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت و چند خبر کوتاه از گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آغاز عملیات تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت و چند خبر کوتاه از گلستان

گرگان ایرنا آغاز عملیات تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت، تولید روزانه 2 هزار تن نخاله ساختمانی در گرگان، مشارکت استارت‌آپ‌های گلستان در مهار اعتیاد و دستگیری صیادان غیرمجاز در خلیج گرگان از جمله خبرهای کوتاه امروز یکشنبه گلستان است.

رییس اداره فنی و عمرانی شیلات گلستان گفت: 22 مزرعه در مجتمع پرورش میگو گمیشان به فیلتر شنی مجهز شد که با راه اندازی آن در ورودی مزارع پرورش میگو از ورود موارد ناخواسته از جمله مواد جامد و معلق موجود در آب، گل و لای و سایر آبزیان به استخر جلوگیری می شود.

**

نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان در راستای مقابله با صیادان غیرمجاز و حفظ ذخایر ارزشمند دریای خزر، 3 صیاد غیرمجاز را در منطقه خلیج گرگان روبروی کانال خزینی به همراه 3 کیلوگرم ماهی کپور و 15 رشته دام فلسدار شناسایی و دستگیر کردند.

** استاندار گلستان در جلسه شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گفت: گلستان جزو استان‌های پر خطر در شیوع مواد مخدر نیست اما توجه به پیشگیری و مقابله از اولویت های اجتماعی محسوب می شود.

هادی حق شناس افزود: با استفاده از ظرفیت استارت آپ ها که بیشتر جوانان در آن فعالیت دارند و با بهره گیری از توان دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد می توان از اقدامات خلاقانه در راستای کنترل شیوع مواد مخدر، درمان معتادان و فعالیت های پس از ترک استفاده کرد.

**

اداره‌کل دامپزشکی گلستان درباره احتمال وقوع تب کریمه کنگو در این استان هشدار دارد و از دامداران و افراد مرتبط با نگهداری و کشتار دام خواست تا با دقت و حساسیت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

**

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت بااعتبار 4 میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این فاز تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت و محوطه‌سازی اطراف آن با اعتبار4 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استانی آغاز شد.

**

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: پارسال 129 شرکت تعاونی با 3 هزار و 206 عضو و 2 هزار و 341 فرصت شغلی در استان تشکیل شد.

سعید مازندرانی اظهار داشت: برای تقویت شرکت های تعاونی در سال گذشته 40 هزار و 395 نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و 21 هزار و 599 نفرساعت آموزش مجازی برگزار شد.

** فرماندار گرگان در جلسه ساماندهی و هماهنگی حمل نخاله ساختمانی گفت: روزانه بیش از 2 هزار تن نخاله ساختمان در این شهر تولید می شود که لازم است شهرداری با همکاری امور اراضی زمین مورد نظر برای دپوی این نخاله ها را تامین کند.

*س_برچسب‌ها_س*