یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

آغاز پویش «نذر امید» همزمان با ولادت حضرت مهدی (عج) در تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آغاز پویش «نذر امید» همزمان با ولادت حضرت مهدی (عج) در تهران

همزمان با میلاد حضرت ولی عصر (عج)، در راستای رزمایش مواسات و همدلی، پویش ملی «نذر امید» از مسجد مقدس جمکران به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور و همزمان در استان تهران آغاز شد.

در سومین روز از هفته نیکوکاری، مراسم جشن نیکوکاری با شعار «نذر امید» در مسجد صاحب الزمان (عج) به صورت برخط با مسجد جمکران در قم برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج)، گفت: کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) دومین نهاد پس از انقلاب اسلامی است که در تاریخ 14 اسفند ماه سال 1357 تأسیس شد و تنها نهادی است که به نام ایشان مزین است.

وی افزود: مردمی کردن حل فقر و کمک به توانمندی خانواده‌های تحت حمایت از اهداف کمیته امداد است.

پرپنچی با اشاره به اجرای پویش نذر امید، اظهار کرد: اجرای این پویش همزمان با با ولادت باسعادت امام زمان (عج) آغا شده و تا پایان ماه محرم ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، عنوان کرد: درپی فرمایشات رهبر معظم انقلابدر سال 1399 رزمایش همدلی آغاز شد و اکنون در ادامه این رزمایش در آستانه ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) پویش «نذر امید» فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی بیان کرد: روز گذشته «زنگ نیکوکاری» در مدارس سراسر کشور به صدا در آمد و امروز نیز شاهد هستیم که پویش بزرگ و ملی نذر امید به صورت سراسری آغاز می‌شود.

پرپنچی با دعوت از مردم و خیران برای حضور در جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان در روز‌های پایانی سال، عنوان کرد: در تاریخ 17 و 18 اسفندماه با برپایی پایگاه‌های مردمی در میادین و بازار‌های اصلی هر شهرستان، از ظرفیت کمک‌های مردمی از استفاده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: میعادگاه‌های نماز جمعه نیز در سراسر استان در تاریخ 19 اسفندماه برای برپایی پایگاه‌های کمیته امداد در سطح استان و جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت‌های این نهاد در خدمت رسانی به مددجویان تحت حمایت، گفت: در سال جاری 1600 سری جهیزیه با همکاری خیران به نوعروسان تحت حمایت اهداء شده است.

پرپنچی افزود: همچنین 100 واحد مسکونی نیز احداث و خریداری و به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه سیدالشهداء (ع) نیز احداث 1240 مسکن مددجوی روستایی در دست اقدام است که در طی سال 1402 و 1403 به مددجویان تحت حمایت واگذار خواهد شد؛ بنابراین گزارش مسجد جمکران به عنوان محور اصلی این پویش قرار گرفته و دبیرخانه دائمی نذر امید نیز در این مسجد مقدس قرار گرفته است.

در پایان با اهدای لوح سپاس از رؤسای هیأت عامل مراکز نیکوکاری مزین به نام حضرت مهدی (عج) و سه نفر از نخبگان فرهنگی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

شایسته ذکر است؛ همچنین مردم نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری کد دستور #12*، #1*021*8877*، شماره کارت شماره کارت 2008_0000_9979_6037 و همچنین تلفن گویای 7355_021 و درج عدد 16 کمک‌های خود را برای خانواده‌های نیازمند واریز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون