یک‌شنبه 6 آبان 1403

آمادگی دفاتر زیارتی استان کرمانشاه برای اعزام زوار عتبات عالیات در ماه های رجب و شعبان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمادگی دفاتر زیارتی استان کرمانشاه برای اعزام زوار عتبات عالیات در ماه های رجب و شعبان

سعید کریمی گفت: دفاتر زیارتی استان کرمانشاه آماده اعزام زوار عتبات عالیات در ماه های رجب و شعبان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کریمی خو در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: با توجه به در پیش داشتن ماه های رجب و شعبان دفاتر زیارتی برای اعزام زوار عتبات عالیات آمادگی دارند.

وی خواستار تسریع در مراجعه زوار عتبات عالیات به دفاتر زیارتی شد و افزود: پیش بینی می شود شمار اعزام زائران عتبات عالیات در ماه های رجب و شعبان افزایش یابد.

کریمی خو با بیان اینکه نرخ اعزام به عتبات عالیات با توجه به نوسانات نرخ ارز متغیر بوده، گفت: در حال حاضر دفاتر زیارتی در دو پکیج ارزان قیمت با نرخ چهار میلیون و 100 هزار تومان و پکیج معمولی با نرخ هفت میلیون تومان نسبت به اعزام زوار عتبات عالیات اقدام می کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به طور میانگین دو اعزام هفتگی به عتبات عالیات انجام می شود که عموما با توجه به استقبال مردم از پکیج های ارزان قیمت، شمار این اعزام ها بیشتر است.

کریمی خو با بیان اینکه اعزام به عتبات عالیات از طریق مرز خسروی صورت می گیرد، اذعان کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده با سازمان حج و زیارت استانهای شمالی و غربی کشور درصدد برنامه ریزی برای اعزام زوار عتبات عالیات از طریق مرز خسروی هستند‌.

وی افزود: اکنون به دلیل نوسانات دلار برنامه ریزی استان‌های دیگر برای تدوین پکیج اعزام از طریق مرز خسروی با کندی انجام می شود هرچند که جلساتی با سازمان حمل و نقل ریلی به منظور اعزام زوار عتبات عالیات با قطار برگزار شده است.

ثبتنام از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال آینده

کریمی خو درباره اعزام به حج نیز، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده ثبتنام از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال آینده از سی ام دی ماه آغاز می شود.

وی افزود: اولویت برای اعزام به حج با افرادی است که در سال 1399 نسبت به ثبت نام و پرداخت وجوه لازم اقدام کردند اما در آن سال به دنبال شیوع کرونا مراسم حج تمتع ملغی شد.

به گفته کریمی خو حج تمتع پس از دوسال وقفه در سال 1401 برگزار شد که طی آن مسئولان عربستانی با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه اعزام افراد 65 سال به بالا را ندادند درنتیجه شماری از زوار به حج اعزام نشدند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت بروزرسانی اطلاعات زوار در سامانه http://Reserve.haj.ir، خاطرنشان کرد: در صورت عدم ثبت‌نام زوار مذکور سایر اولویت ها فراخوان می شوند.

انتهای پیام /