یک‌شنبه 15 مهر 1403

آمار ازدواج جوانان کهگیلویه‌وبویراحمد نگران‌کننده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمار ازدواج جوانان کهگیلویه‌وبویراحمد نگران‌کننده است

نشست تکریم و معارفه مدیرکل امر زنان و خانواده استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نشست امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای معرفی مدیر کل جدید این مجموعه برگزار شد.

نادیا صداقت مدیر کل سابق امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست با بیان اینکه: سعی کردم خدمتگذاری دلسوز برای استان باشم گفت: بالغ بر 10 روز است که از جریان جابجاییم با خبر شدم و تلاش کردم در این 10 روز از خدمت به مردم دست نکشم و به این خدمت افتخار می کنم.

وی در ادامه افزود: در مدت خدمتم تلاش کردم تا در سرافرازی جمهوری اسلامی و بر طرف کردن مشکلات مردم بکوشم.

صداقت با برشمردن برخی از خدمات انجام شده توسط امور بانوان و خانواده به زنان استان در مدت مسئولیتش گفت: پیگیری ساخت چهار پارک بانوان در شهرستان های استان، پیگیری ساخت خوابگاه دختران دیشموک، انعقاد هشت تفاهم نامه آموزشی و اشتغال زایی و معرفی بانوان برای گرفتن تسهیلات بانکی، پیگیری ساخت و حضور زنان در بازارچه صنایع دستی استان، پیگری ایجاد مرکز ناباروری، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بین زنان بد سرپرست و بی سرپرست، برگزاری جشن تکلیف دختران، تهیه و اهدای پک نوشت افزار به دانش اموزان دختر، پیگیری قانون حمایت از خانواده و جمعیت در دستگاه های اجرایی، راه اندازی طرح توانمند سازی بانوان جهت اشتغال های خانوادگی، ایجاد کار گاه های پیشگیری از خودکشی بخشی از فعالیت های من و همکارانم در این مدت بود.

مدیر کل سازمان برنامه و بودجه استان در این نشست با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به دولت ابلاغ شده است گفت: آمار های که در استان دارم با توجه به آمار کشوری وضعیت خوبی ندارد و جوانان کمتر توجه ای به ازدواج می کنند.

وی با تاکید به اینکه وضعیت آماری استان در این خصوص مناسب نبوده و باید چاره اندیشی شود گفت: جمعیت استان با توجه به احربن سرشماری 713 هزار نفر است که تعداد بانوان ازدواج نکرده بالایی در این آمار وجود دارد.

شهابی با تاکید بر ضرورت لزوم حل آسیب های اجتماعی و زنان استان گفت: تخصیص اعتبار برای پرداخت به این موضوع ضروری بوده و باید تلاش کرد تا آسیب های اجتماعی استان رفع شود.

ستار هدایت خواه نماینده اسبق شهرستان های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در این نشست ابراز داشت: در بحث خانواده که جزء مقدس ترین حوزه ها در دین است متاسفانه با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن قداست آن شکسته شده است.

هدایت خواه با تاکید بر اینکه گرایشات فمنیستی در برخی از دولت ها وجود داشت و جایگاه زن و مادران تمسخر و تحقیر شد گفت: در حل مشکلات خانواده به دو موضوع یکی نگاه به مشکلات خانواده و یکی جامعهباید توجه جدی شود.

هدایت خواه ادامه داد: در خانواده های که بیشترین رشد درامد داشت کمتر فرزند داشته است و بنابراین هیچ نسبتی که در خصوص سطح درامد و فرزند اوری وجود ندارد و بیشتر فرزند اوری در مناطق که سطح در امدی کمتر داشته اند بوده است.

هدایت خواه گفت: انتظار ما این است که در این دولت برویم به سمت مردمی سازی و با رشد باروری رو به رو شویم.

گفتنی است با حکم سید علی احمدزاده سیده عاطفه‌السادات مدبرنژاد به عنوان سرپرست امور بانوان استانداری منصوب و از زحمات سه ساله نادیا صداقت مدیرکل سابق تجلیل شد. انتهای پیام /