چهارشنبه 6 تیر 1403

آمریکا شرط پیوستن اوکراین به ناتو را اعلام کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
آمریکا شرط پیوستن اوکراین به ناتو را اعلام کرد

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که شرط پیوستن اوکراین به ناتو این است که کی‌یف اول باید در جنگ با روسیه پیروز شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که اولین شرط پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پیروزی در جنگ با روسیه است.

وی همچنین افزود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعتقاد دارد که اوکراین در آینده به ناتو خواهد پیوست اما «خیلی کارها هست که باید انجام شود.» قبل از اینکه کی‌یف به ناتو بپیوندد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که «شرایط مبهم» و «راه ناروشن» برای اوکراین را روشن کند مدعی شد که «موضع واشنگتن خیلی روشن است. نخست آنها باید دراین جنگ پیروز شوند.»

خبر مرتبط اولین واکنش ناتو به شرط‌هایی که پوتین برای صلح با اوکراین گذاشت

دبیرکل ناتو گفت که پذیرش شرایط جدیدی که رئیس‌جمهور روسیه برای برقراری صلح در اوکراین اعلام کرده، به معنای تحقق اهداف مسکو است.

وی دراین‌باره تشریح کرد که «آنها باید اول جنگ را ببرند، این اولویت است. ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که آنها می‌توانند این کار را انجام دهند. پس از پایان جنگ، صرف نظر از ظاهر آن، آنها همچنان مرز طولانی با روسیه و تهدید امنیتی مشروع خواهند داشت. واشنگتن در ایجاد پایگاه صنعتی نظامی اوکراین کمک خواهد کرد، اگرچه «فساد هنوز یک نگرانی بزرگ است».

مقامات ارشد دولت روسیه بارها هشدار دادند که گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه را یک تهدید وجودی می بیند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که قصد کی یف برای پیوستن به بلوک نظامی به رهبری آمریکا یکی از دلایل اصلی درگیری های جاری است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

آمریکا شرط پیوستن اوکراین به ناتو را اعلام کرد 2