شنبه 21 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد به ارائه جزئیاتی از ایجاد رویه در هیأت‌های انتظامی رسیدگی به تخلفات اعضای هیأت علمی از جمله دو شغله بودن اعضای هیأت علمی پرداخت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اجتماع بزرگ هیئات‌های دانشجویی به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد سردار سلیمانی وشهدای اکراینی امروز برگزار می‌شود. این مراسم به میزبانی دانشگاه تهران، با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حنیف طاهری بعد ازنماز مغرب و عشاء با حضور خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نحوه زایمان مادران بر پاسخ سیستم ایمنی بدن نوزادان به دو واکسن مهم دوران کودکی (واکسن‌های عفونت ریه و مننژیت) تأثیر می‌گذارد.

خبرگزاری مهر

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: به طور متوسط درصد اشتغال دانش آموختگان دوره کارشناسی در سال 1400، 35 درصد بوده که در سال 1401 به 50 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پرداخت 550 میلیارد تومان وام‌های تحصیلی، شهریه، ضروری و ودیعه مسکن به دانشجویان در نیمسال اول تحصیلی 1402-1401 خبر داد و گفت: نام‌نویسی جدید وام دانشجویان از 15 بهمن ماه آغاز می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: 171 سال قبل درست در چنین روزهایی بود که خبر افتتاح مدرسه درالفنون دهان به دهان در شهر تهران می‌پیچید. مدرسه‌ای که در تاریخ سیاسی و اجتماعی مردم ایران به‌ویژه پایتخت‌نشینان نقطه عطفی بود. این مدرسه دی ماه 1230،2 هفته قبل از دستور قتل امیرکبیر (بنیانگذار نخستین مدرسه علمی و آکادمیک ایران) افتتاح شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شبکه فن‌بازار ملی ایران با هدف ایجاد ارتباط میان شبکه علم و فناوری ایران و ترکیه، «تور علم و فناوری ترکیه» را با همکاری بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک مطالعه تحقیقی جدید پیش‌بینی کرده که جهان ممکن است تا پایان قرن حاضر به علت گرمایش زمین حدود 41 درصد از کل توده‌های یخی یا یخچال های طبیعی خود را از دست بدهد.

خبرگزاری مهر

قم - مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی از آحاد مردم قم و حوزویان برای شرکت در تجمع اعتراضی روز یکشنبه دعوت کرد.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: اهانت به جایگاه رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیستی شان بوده، اما این حلقه نامبارک آمریکا، سعودی، صهیونیستی و فرانسه بدانند که با توهین ها راه به جایی نخواهند برد.

خبرگزاری مهر

قم - جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبا صدور بیانیه ای اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب در چشم آزادی خواهان و حق طلبان جهان، عزیز و با عزت است و اهانت به خورشید روشن ولایت، خاک پاشی برآفتاب است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی از تمدید مهلت نام نویسی در دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) بهمن‌ماه سال 1401 این دانشگاه خبر داد.