شنبه 21 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نام نویسی ظرفیت‌های خالی رشته‌های تحصیلی دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه علمی کاربردی، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در نوبت بهمن ماه 1401 از روز دوشنبه 5 دی ماه آغاز شده و تا پایان روز پنج‌شبه 15 دی ماه ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز نام نویسی و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در نوبت بهمن ماه سال 1401 خبر داد و گفت: نام نویسی تا روز پنجشنبه 15 دی ماه ادامه دارد.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به التهابات و ناآرامی‌های چند وقت اخیر در سطح جامعه و به ویژه در دانشگاه‌ها شاید تصور برخی‌ها این بود که حضور مسئولان و به ویژه سران قوا در مراسم‌های مختص به گرامیداشت روز دانشجو تحت الشعاع این التهابات قرار می‌گیرد؛ اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه طبق برآورد‌های صورت گرفته امسال برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه‌ها حداقل دو برابر سال‌های قبل بوده...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری تقدیر از استاد پژوهشگر برتر، رونمایی از تازه‌های نشر دانشگاه صداوسیما همچنین معرفی پایان‌نامه‌های برتر با حضور وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد. شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما با اشاره به تاسیس معاونت پژوهشی در این دانشگاه...

خبرگزاری مهر

مدیرکل دانشجویی دانشگاه آزاد ضمن تشریح شرایط انتقال و میهمانی از سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه آزاد، هزینه میهمانی در 4 مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشدو دکترای حرفه ای را اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک کشف جدید درباره سیستم عصبی هشت‌پا (اختاپوس) بینش تازه‌ای درباره تکامل سیستم‌های عصبی پیچیده ارائه کرده و این ظرفیت را دارد که الهام‌بخش توسعه و ساخت تجهیزات خودکار زیرآبی و سایر نوآوری‌های مهندسی رباتیک باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک پژوهش جدید بیانگر این است که گروه خونی افراد، احتمال ابتلای آن‌ها را به بیماری ویروسی پنجم نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در مورد بودجه بخش پژوهش گفت: باید برنامه مدونی برای پژوهش داشته باشیم و بدانیم کشور چطور می‌تواند تولید را با کمک پژوهش افزایش دهد. ابتدا نقشه راهی تدوین کنیم و بعد برای آن بودجه درنظر بگیریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرمایه‌گذاری عظیم چین در رباتیک صنعتی، این کشور را در رده‌بندی جهانی تراکم رباتیک بالا برده و برای اولین بار بالاتر از آمریکا قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در دانشگاه و پارک علم و فناوری آن، برای اشتراک‌گذاری این ظرفیت‌ها با ونزوئلا و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های این کشور اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گزارش عملکرد سامانه پیشینه پژوهش در سال تحصیلی 1400-1401 به منظور پیشگیری از دوباره کاری منتشر شد و بر اساس آن بیشترین درخواست بر پایه وابستگی سازمانی مربوط به دانشگاه آزاد و بیشترین درخواست‌های کاربران در پایه گروه‌های آموزشی هم مربوط به حوزه علوم انسانی بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه شریف برگزار شد. بر اساس این گزارش، پس از دو سال تجربه دانشگاه غیرحضوری در دوران کرونا، امسال با حضوری شدن دانشگاه‌ها، دسته عزاداری دانشجویان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محوطه دانشگاه صنعتی شریف به راه افتاد. دانشجویان دانشگاه شریف از سوله جنب دانشکده کامپیوتر، تا ساختمان ابن سینا...