جمعه 20 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دستاورد جدید محققان مرکز نانو دانشگاه صنعتی شریف با عنوان "ساخت صفحات لمسی الکترونیکی شفاف و منعطف بر پایه نانوژنوراتورهای تریبوالکتریک" در نشریه علمی نانوانرژی (NanoEnergy) منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت جداکننده‌های فراصوت برای نم زدایی از گاز طبیعی در صنعت گاز شدند. این محصول در خروجی چاه‌های گازی به منظور نم‌زدایی و بازیابی میعانات گازی و جداسازی آنها از گاز طبیعی قابل استفاده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سینا نباتی شغل دانش آموخته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «بررسی فرآیند جداسازی میعانات از گاز‌ها و تنظیم نقطه شبنم با استفاده از جداکننده‌های فراصوت و شیر‌های ژول - تامسون به کمک روش تجربی و دینامیک سیالات محاسباتی» گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با صنایع نفت و گاز، جداسازی و بازیابی میعانات گازی است. وی افزود: با توجه به اینکه روش‌های...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گروه تولید گرافن (GMG) در مورد سرمایه‌گذاری در حال انجام در مرکز توسعه باتری خود (BDC) به‌روزرسانی را انجام داده است. این شرکت می‌گوید هیئت‌مدیره مبلغ 600000 دلار دیگر (حدود 405،000 دلار) بودجه را برای تسریع در پیشرفت خط تولید نیمه اتوماتیک تصویب کرده است. تولید نمونه اولیه سلول کیسه برای آزمایشات مشتری و توسعه سلول باتری آلومینیوم گرافن (G+AI)...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در کشور موفق به توسعه پلتفرم طراحی و ساخت ایمپلنت‌های سفارشی تیتانیومی جایگزین استخوان شدند.

خبرگزاری مهر

مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف گفت: در ارتباط با وقایع اخیر 300 شکایت به کمیته انضباطی واصل شده و تا به حال 33 حکم بدوی صادر شده و هنوز احکام هیئت تجدیدنظر صادر نشده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: دولت با موج بازنشستگی و بازسازی نیرو مواجه است و با توجه به اینکه نیاز دولت بسیار بیش از 50 هزار نخبه موجود است، اکنون فرصت مناسب و طلایی جذب نخبگان فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1402 پنج هزار نخبه جذب دستگاه‌های اجرایی شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از یادگیری ماشینی و داده‌های بالینی از سوابق پزشکی الکترونیک، یک نشانگر برگرفته از رایانه (computer-derived) برای بیماری عروق کرونر (CAD) قلب به منظور اندازه‌گیری بهتر بالینی مشخصات مهم این بیماری ساخته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دنیای علم و فناوری در هفته ای که گذشت، به تلاش و تکاپو برای نوآوری های جدید و تحولات نو ادامه داد که در این زمینه که سرخط چند مورد آنها را از ساخت نوعی اره برای راحتی کار صنعتگران تا یافتن راهی نو به درون کبد برای کشتن سلول های سرطانی و در نهایت یافتن دلیل پیرشدن انسان ها مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان ژاپنی در یک پژوهش جدید، تلاش کردند از کاهش تنوع ژنتیکی صدف‌های مرواریدساز که برای آبزی‌پروری این کشور اهمیت زیادی دارند، جلوگیری کنند.

خبرگزاری مهر

قم - همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال حضرت آیت الله روحانی در شهر مقدس قم، مهر این عالم ربانی شکسته شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دهمین دوره آزمون سامفا امروز جمعه دوم دی ماه در شهرهای اصفهان، تهران، مشهد، همدان و سنندج فقط در نوبت صبح و شهرهای نجف اشرف، بصره، بغداد و سلیمانیه در کشور عراق، شهر تفلیس در کشور گرجستان و شهر بیروت در کشور لبنان در نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد. این آزمون برای متقاضیان داخل کشور به صورت الکترونیکی و برای متقاضیان خارج از کشور به صورت کاغذی برگزار...