جمعه 20 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

دهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (آزمون سامفا) امروز جمعه دوم دی ماه در 11 شهر در داخل و خارج از کشور برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان می‌گویند درباره هزاران گونه گیاهی و جانوری «کمبود داده» وجود دارد و ممکن است بیش از نیمی از این گونه‌ها با خطر انقراض رو به رو باشند؛ به تازگی ابزارهای رایانه‌ای برای برآورد اولیه خطر انقراض این گونه‌ها در اختیار دانشمندان قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر

ثبت نام در شانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1403-1402 آغاز شد.

خبرگزاری مهر

مهلت ثبت نام آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل ویژه ورودی های تا پیش از 2019، تا روز شنبه 3 دی تمدید شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک مطالعه جدید نشان می دهد در نتیجه تغییرات اقلیمی با کاهش برف و افزایش باران، فرصت بیشتری برای دیدن رنگین کمان وجود خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهش جدید دانشمندان حاکی از این است که خوابیدن در هنگام روز، خاطرات ترسناک، آسیب‌های عاطفی و اضطراب را تقویت می‌کند. این پژوهش به طراحی راهبردهایی برای کمک به افرادی که از اختلالات اضطرابی رنج می‌برند، کمک می‌کند.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تهیه پیش نویس اولیه آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی خبر داد و گفت: موضوعات فناوری و مرجعیت علمی دو ویژگی خاص آئین نامه جدید هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهش جدید دانشمندان نشان می‌دهد که الگوهای آب‌وهوایی عجیبی در مشتری وجود دارد که شامل دوره‌های گرم و سرد در طول سال‌های طولانی این سیاره می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت: در سال‌های اخیر در زمینه فرهنگ استفاده از فناوری‌های دانش بنیان خوب کار شده است؛ با این وجود خیلی از نیازهای فناورانه را به جای این که از شرکت های فناور و دانش بنیان خود تامین کنیم، عموما از خارج از کشور وارد می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خسارات اقتصادی هنگفت مرتبط با گرمای هوا به علت تغییرات آب و هوایی ناشی از اقدامات انسان همین الان یک مساله است و صرفا مربوط به آینده دور نیست.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در سال جاری 300 هزار نفر در سراسر کشور تحت پوشش کلاس‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفتند و در چند استان که بیشترین تعداد بیسوادان را دارند، نیز طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در حال پیگیری است.