جمعه 20 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - غرب با ژست هالیوودی از ابزاری با عنوان «آزادی بیان» برای سرکوب صداهای مخالف بهره می‌برد؛ اما در نهایت آنان ممکن است بتوانند برخی را برای همیشه یا برای مدتی فریب دهند، ولی نمی‌توانند همه را برای همیشه فریب دهند.

خبرگزاری مهر

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ساعت 24 امروز 26 آذر آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 است و این مهلت تمدید نمی شود.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: مرکز فضای مجازی و رسانه دانشجویی در اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه راه اندازی شد.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از حذف آزمون کاغذی در سال 1403 خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون موثر باشد.

خبرگزاری مهر

سرپرست پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در یادداشتی به بحث ضرورت‌های پژوهش در جامعه فرهیخته دانشگاهی پرداخت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی مجید پور، دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان «فناور برگزیده کشور» در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران 1401 شناخته شد. دلیل انتخاب این استاد به دلیل نوآوری در توسعه اولین نرم افزار تدوین راهبرد فناوری و صنعت با نام تجاری «نرم افزار نگاشت» بوده است. نرم افزار نگاشت حاصل ترکیب علوم و فناوری‌های مربوط به حوزه‌های...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه تهران با بررسی جریان رودخانه هایی که بیش از 30 سال داده داشتند دریافتند که روند میانگین سالانه جریان رودخانه ها در کشور کاهشی بوده است.

خبرگزاری مهر

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان از طریق دستگاه قضائی، پلیس فتا و مراجع قانونی تعطیلی مؤسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج را پیگیری می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دستگاه برش اره نواری ساخت دانش بنیان‌های ایرانی به کمک قطعات سخت در صنایع آمد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد میره‌ای، مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: بازه زمانی حذف اضطراری در نیمسال جاری تحصیلی که در تقویم آموزشی دانشگاه از روز شنبه 26 آذر تا دوشنبه 28 آذر ماه پیش‌بینی شده بود، به روز‌های دوشنبه 28 آذر تا چهارشنبه 30 آذر ماه 1401 موکول شد. میره‌ای افزود: همچنین بازه ارزشیابی اساتید در نیمسال جاری، از روز شنبه 3 دی تا روز...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از independent یک شاخه کاملا جدید در درخت تکاملی حیات وجود دارد که تماما از شکارچیانی تشکیل شده است که «طعمه خود را تا سر حد مرگ، ذره‌ذره می‌جوند». این‌ها گونه‌های وحشتناکی نیستند که معمولا حیات وحش را تداعی می‌کنند، بلکه گروه گسترده‌ای از میکروب‌ها را تشکیل می‌دهند که برای ذره‌ذره جویدن تکه‌های طعمه خود، از «ساختار‌های دندان‌مانند»...

خبرگزاری مهر

90 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اعتراض به شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان در نامه ای به ریاست این دانشگاه درخواست بازگشت به شیوه‌نامه قبلی را مطرح کردند.