یک‌شنبه 3 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از مسائل مهم در توسعه پایدار یک کشور، توجه به ضرورت‌های زیست محیطی و و ملاحظات ملی و بین‌المللی مرتبط با آن است. جامعه بشری دچار بحران زیست محیطی شده است و رابطه انسان و طبیعت از آغاز خلقت تاکنون هیچ وقت به اندازه امروز نگران کننده و تهدیدآمیز نبوده است. توجه به این نکته که حفظ سلامت محیط زیست و منابع طبیعی در نگاه بلند مدت اقتصادی‌تر از افزایش...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون برگزار می...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری زمینه را برای حمایت بیشتر از افراد برتر آزمون سراسری، المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی طی توافق‌نامه‌ای سه‌جانبه با این معاونت و بنیاد نخبگان فراهم آورد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر انجمن مدیریت فناوری و نوآوری گفت: چالش بزرگ زیست‌بوم‌نوآوری کمبود و مهاجرت نیروی انسانی متخصص است، اگرچه دانشگاه آموزش‌های علمی را به دانشجویان ارایه می‌کند اما خبرگی فعالیت در این زیست‌بوم نیازمند داشتن مهارت به‌ویژه توانمندی چندرشته‌ای و بین‌رشته‌ای است.

خبرگزاری مهر

مرکز پژوهشها مجلس با ارزیابی قوانین انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به این یافته رسیده است که این نوع پذیرش باید در رشته های پرمتقاضی ممنوع شود چرا که با عدالت آموزشی مغایرت دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان به تازگی ربات‌های نرمی را طراحی کرده و امیدوارند بتوان از آن‌ها در زمینه‌های زیست‌پزشکی و زیست‌محیطی استفاده کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان می گویند روش‌هایی را برای شارژ بسیار سریع باتری‌های انواع خودروهای برقی در زمان 10 دقیقه یا کمتر، بدون وارد کردن صدمه به آن‌ها طراحی کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان در حال انجام آزمایشاتی روی ماهواره غول‌پیکر بیومس (Biomass) هستند تا آن را به منظور برآورد کردن زیست‌توده (وزن) جنگل‌ها به فضا بفرستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. طرح‌های کلان ملی به دلیل نبود اعتبار نیمه تمام مانده وزیر علوم گفت: به دلیل عدم تامین اعتبارات مالی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مسوولان بخش های مختلف کشور را توجه به امور نخبگان و بهره‌مندی از توانمندی آنها در رفع مشکلات کشور عنوان کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در آئین رونمایی از کتاب میزان - برنامه جامع مجموعه‌های علمی، تربیتی و نخبه پرور - که از سوی کانون دانش پژوهان نخبه مسجد لولا گر و به سفارش بنیاد ملی نخبگان تالیف شده است، گفت: کانون دانش پژوهان نخبه مسجد لولاگر یک مجموعه مردمی است و هیچ ماموریتی از طرف دولت و حاکمیت برای آن مشخص نشده، اما این کانون طی 30...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب «میزان» به عنوان چکیده دانش و تجربه سی ساله کانون دانش پژوهان نخبه در زمینه نخبه‌پروری با حضور محمدحسین رفیعی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان رونمایی شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی گفت: آمادگی داریم با همکاری قوه قضاییه مرکز ثبت فناوری (پتنت) را دایر کنیم که برای راه‌اندازی آن، نیروی انسانی، هزینه و ارزیابی‌ها توسط این نهاد تأمین می‌شود.

خبرگزاری مهر

جزئیات رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 اعلام شد.