جمعه 8 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند سیستم انتقال نور با قابلیت تولید برق در ساختمان و با هدف کاهش مصرف انرژی را طراحی و تولید کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ماشین‌های مولکولی انرژی را به کار مفید تبدیل می‌کنند. درک جنبه‌های مکانیکی زیربنایی این موتورها با ارائه شرح مفصلی از ساختار کلی و سازمان اتمی آنها آغاز می‌شود. با این حال، برای کشف مکانیسم‌های اصلی انرژی‌دهنده این موتورها، رمزگشایی تمام دینامیک مولکولی با جزئیات اتمی ضروری است. اکنون، تیم تحقیقاتی توماس سی. مارلوویتس از مرکز زیست‌شناسی سیستم‌های...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی با آزمون سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی فردا یک‌شنبه 6 شهریورماه آغاز می‌شود. کلیه پذیرفته شدگان لازم است ازساعت 10 صبح فردا یکشنبه 6 شهریور ماه تا پایان روز دوشنبه 7 شهریور ماه جهت ثبت نام به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. راهنمای پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی PH.D با آزمون سال 1401 دانشگاه...

خبرگزاری مهر

مهلت ثبت‌نام پذیرش در دوره های «کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای» و دوره های «مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی تمدید شد.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور روز شنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت یک واحد تولیدی را در شهرک صنعتی لیای قزوین افتتاح کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «ساخت سیستم انتقال نور طبیعی در ساختمان‌ها با امکان کاربرد در پنل‌های فتوولتائیک و باتری» به سرپرستی گئورک باباملک قره پتیان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: افزایش شهرنشینی و محدودیت‌های مناطق مسکونی، باعث افزایش سازه و ساختمان‌های بزرگ و درنتیجه آن عدم استفاده از نور طبیعی شده...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ثبت‌نام پذیرفته شدگان دوره دکتری تخصصی از فردا (یکشنبه) آغاز می شود و همچنین ششم شهریورماه آخرین مهلت ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی و همچنین انتخاب رشته متقاضیان رشته های با آزمون سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی به پایان می‌رسد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401 که از روز شنبه 29 مردادماه آغاز شده است، تا روز شنبه 12 شهریورماه ادامه دارد. ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (منادا) انجام می‌شود و و مدت مذکور قابل تمدید نخواهد...

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در چهارمین روز از هفته دولت و با هدف افتتاح چند پروژه در استان فارس وارد شیراز شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت نانویی فعال در حوزه فولادهای زنگ نزن با ارائه مدارک و پروپوزال خود، موفق به اخذ مصوبه بانکی برای دریافت تسهیلات 2.5 میلیارد تومانی در قالب طرح «حاتف» شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه‌ای مهلت تخلیه و تسویه حساب خوابگاه‌های این دانشگاه را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است، دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها تا 15 شهریور ماه مهلت دارند که نسبت به تسویه حساب و یا تخلیه خوابگاه اقدام کنند. همچنین زمان بازگشایی خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید در مقطع دکتری 30 شهریور و در مقطع ارشد و کارشناسی...

وب‌گاه عصر ایران

این عکاس‌ها از تکنیک «انباشت تصویر» (Photo Stacking) استفاده کرده‌اند و بعد از 9 ماه کلنجار رفتن با ایده‌ها و ویرایش‌های مختلف، نهایتاً به عکس کنونی رسیده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه اکنون سهم بخش کشاورزی در فناوری نانو در کشور و جهان بسیار پایین است، گفت: تا سال 1404 باید جایگاه ایران در فناوری نانوکشاورزی به سهم 2 درصد جهانی برسد.