جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه می‌توانند از فردا، نسبت به ثبت‌نام خوابگاه اقدام کنند. بر این اساس، کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1399 و 1400 دانشگاه صنعتی شریف می‌توانند از فردا یکشنبه 15 خرداد به مدت سه روز برای ثبت‌نام خوابگاه به سامانه یکپارچه مدیریت اسکان این دانشگاه به نشانی dorm.sharif.ir...

وب‌گاه عصر ایران

دلیل تفاوت بینایی این حیوان‌ها با انسان این است که آن‌ها تنها دو نوع گیرنده مخروطی دارند، در حالی که انسان‌ها از سه نوع گیرنده مخروطی بهره‌مند هستند. علاوه بر این، گیرنده‌های نوری که برای حرکت و دید در شب استفاده می‌شوند، گیرنده‌های «میله‌ای» نامیده می‌شوند.

خبرگزاری مهر

مشاور عالی معاون آموزشی وزیر بهداشت انجمن های علمی گروه پزشکی را به عنوان بازوی عملیاتی وزارت بهداشت برشمرد و گفت: انجمن ها می توانند متولی برگزاری برخی دوره های مرتبط با حوزه پزشکی باشند.

خبرگزاری مهر

قم - آیت الله اعرافی به دعوت دبیرکل شورای جهانی کلیساها در مقر این نهاد مسیحی در سوئیس حضور یافت.

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از صدور مجوز اجرای 40 عنوان دوره آموزش کوتاه مدت علمی کاربردی تقاضا محور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فناوری‌های بازیافت بهینه پلاستیک (upcycling یا بازیافت و تبدیل ضایعات پلاستیک به موادی با کیفیت بهتر) با ساخت یک کاتالیزور جدید برای تجزیه پلاستیک به پیشرفت تازه‌ای رسیده است.

خبرگزاری مهر

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گروهی از فیزیکدانان دانشگاه لنکستر در انگلیس دوربینی ساختند که از آن برای عکسبرداری از سایه نمونه هلیوم -3 استفاده می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت‌های فرهنگی آخرین اولویت دانشگاه‌هاست، ولی اکنون با ابلاغیه وزیر مبنی بر تخصیص سه درصد از بودجه کل هر دانشگاه به این فعالیت‌ها، اصلاح این روند رصد می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه فنی و حرفه ای در بیانیه ای به مناسبت سالروز ارتحال امام (ره) پیروی کامل از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را پیروی از رهبر کبیر انقلاب دانسته و اظهار امیدواری کرد که طریق و سلوک امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره و در همه امور سرلوحه و سرمشق مسئولان و مردم باشد.

خبرگزاری مهر

سخنگوی وزارت علوم اعلام کرد: از 100 دانشگاهی که در حال حاضر داریم ریاست بیش از 70 دانشگاه تغییر کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه برای قانونگذاری باید از شرکت‌های دانش بنیان مشورت گرفته شود، گفت: حمایت‌ها باید واقعی تر شود، به صورت کلی عنوان می‌شود که حمایت‌هایی صورت می‌گیرد اما به دلیل تبصره و ماده‌هایی که این حمایت‌ها دارند، بسیاری از شرکت‌ها از آنها محروم می‌شوند.