دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران آمریکایی موفق به ساخت نوعی ربات به شکل خرچنگ شده‌اند که حتی از کَک هم کوچکتر است. آنها امیدوارند بتوانند از آن به عنوان دستیار جراحی و دستیار همکار برای تعمیر ماشین‌های کوچک استفاده کنند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با همکاری بنیاد ملی نخبگان در شورای استعدادهای درخشان پیشنهادی مطرح شد، مبنی بر این که دارندگان مدال های مختلف ملی جهانی المپیادی از مقطع لیسانس تا دکترا بورسیه می شوند که پس از دکترا نیز بصورت مستقیم عضو هیات علمی شوند به شرط آنکه وضعیت علمی خوبی داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات‌علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با استناد به یافته‌های مطالعه «تبیین و واکاوی شیوه‌های افزایش سهم مهارت در آموزش عالی ایران» گفت: مهمترین راهکار توسعه آموزش‌های مهارتی دانشجویان ایجاد یک پایگاه جامع و یکپارچه از اطلاعات بازارکار دانش‌آموختگان است.

وب‌گاه عصر ایران

هنگامی که ماه پایین است، نور آن از هوای بیشتری عبور می‌کند؛ بنابراین ممکن است نارنجی، صورتی یا قرمز به نظر برسد؛ همین علت، غروب‌های زیبا را نیز خلق می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

تصویری که توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته، واضح‌ترین نمای مادون قرمز و عمیق‌ترین تصویر از کیهان را تا به امروز نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) عصر دوشنبه به وقت محلی، نخستین تصویر رنگی گرفته شده از کیهان توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب را منتشر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - علاقه‌مندان به رصد آسمان، می‌توانند در روز 22 تیر، ماه کامل را در حالتی تماشا کنند که در نزدیک‌ترین نقطه به زمین قرار دارد و 16 درصد نیز نسبت به ماه کامل عادی درخشنده‌تر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان فضایی چین از یک بادبان بزرگ فضایی برای از مدار خارج کردن یک راکت «لانگ مارچ -2» که به تازگی پرتاب شده بود، استفاده کردند.

خبرگزاری مهر

قم - مدیر حوزه‌های علمیه گفت: صیانت از دستاوردهای تئوری و بنیادین حوزه علمیه قم در عرضه گفتمان بزرگ ملی وظیفه‌ای همگانی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محسن نراقی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور؛ من هیچ رهبری را در طول تاریخ نمی‌شناسم که به اندازه‌ی آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای مردمش را به کتابخوانی تشویق کرده باشد و وقتی رهبری اینقدر به کتاب اهمیت می‌دهد قطعا هستند جوانان آتش به اختیاری که زندگی خود را وقف این حوزه کنند و کار تمیز فرهنگی انجام بدهند، یک نمونه جالبش برای من طلبه...