یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی از رشد 61 درصدی کد رشته محل های دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی در مهرماه 1401 این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبرداد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اولین سامانه بومی پیش‌بینی تقاضای برق در کشور با تلاش یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی شد.

خبرگزاری مهر

مدیر کل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای حمایت از مراکز رشد و ارزیابی وضعیت عملکردی آن ها و همچنین در راستای اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه سطح بندی مراکز رشد انجام شده است.

خبرگزاری مهر

دستیار اقتصادی رییس جمهور گفت: باید تدبیری کرد که دانشگاه‌ها به تدریج بتوانند منابع مالی مستقل جذب کنند و بند ناف آنها از بودجه دولت جدا شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گروه مهندسی مواد پیشرفته ورسارین (Versarien) اعلام کرد مواد سوپرپارامغناطیس مبتنی بر گرافن را روانه بازار می‌کند. ورسارین از عرضه یک نانو ماده هیبریدی جدید با خواص فوق پارامغناطیس خبر داده است که می‌تواند در طیف وسیعی از کاربرد‌ها مانند دفاعی و مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده جدید گرافن را با هر دو نانوذرات اکسید آهن و اکسید...

خبرگزاری دانشجو

احمد یازرلو، فارغ‌التحصیل رشته برق و عضو تیم اختراعات ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اختراع خود در زمینه اختراع سیستم سیال بدون برق، شیرآلات خطوط و مخازن آب و نفت گفت: اختراع سیستم پمپاژ و انتقال سیال بدون انرژی برق، به منظور حل مشکل مصرف بی‌رویه و هدر رفت آب، کاهش مصرف انرژی برق، استفاده از آب خاکستری، بالا بودن حجم آب ورودی به تصفیه خانه، استفاده از انرژی‌های...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای آن دسته از کد رشته‌های امتحانی دارای شرایط خاص و بورسیه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. داوطلبانی که اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌های امتحانی دارای شرایط خاص و بورسیه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 اعلام شده لازم است...

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز رشد فناوری جایگاه کلیدی در زیست بوم فناوری و نوآوری دارند و در صدد هستیم امسال در همه شهرستان‌های کشور این مراکز را داشته باشیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت اسپارک تکنولوژیز (Sparc Technologies Limited) از پیشرفت‌هایی در تجاری‌سازی پوشش‌های گرافنی خبر داد. این شرکت اعلام کرد پیشرفت قابل توجهی در مسیر تجاری‌سازی موفق محصولات مربوط به افزودنی گرافن در حال انجام است. پیش از این اسپارک تکنولوژیز افزودنی‌های تولید کرده بود که به پوشش‌ها اضافه می‌شوند تا خواص آن‌ها را ارتقا دهند. این نانوافزودنی‌ها...

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - دستیار اقتصادی رییس جمهور گفت: باید تدبیری کرد که دانشگاهها به تدریج بتوانند منابع مالی مستقل جذب کنند و بند ناف آنها از بودجه دولت جدا شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ارنا - 40 دانش‌آموز برتر از سراسر کشور با رسیدن به مرحله نهایی سیزدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو برای کسب مدال‌های این دوره رقابت می‌کنند.