چهارشنبه 6 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر محمدجواد محمودی رئیس کمیته پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ویژه برنامه روز ملی جمعیت که با عنوان «زیر تیغ بحران» از سوی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سالخوردگی یعنی کاهش نسبت جوانان و در مقابل افزایش نسبت سالخورده‌ها و علت سالخوردگی هم در درجه اول کاهش بارداری است. با این...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون مرکز شرکت‌ها ومؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: براساس قانون جهش تولید دانش بنیان، محصولات راهبردی دانش بنیان بار اول از مناقصات دستگاه های اجرایی برای فروش معاف می شوند.

خبرگزاری مهر

جلسه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و مسئولین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پیگیری موضوعات عفاف و حجاب برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت کناور (KNAUER)، تامین‌کننده واحد‌های تولید نانوذرات لیپیدی (LNP) به تازگی سامانه‌ی جدیدی ارائه کرده است که برای تحقیق و توسعه و همچنین مطالعات پیش بالینی و در مقیاس کوچک روی نانوذرات لیپیدی قابل استفاده است. این سیستم که با نام IJM NanoScaler شناخته می‌شود، برای تحقیق و توسعه نانوذرات لیپیدی طراحی شده و به دانشمندان اجازه می‌دهد تا پارامتر‌های...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خواستار افزایش سرمایه این صندوق شد و گفت: شمار شرکت‌های دانش بنیان در زمانی که اعتبارات این صندوق سه هزار میلیارد دلار در نظر گرفته شد، کمتر از 100 شرکت بود که در حال حاضر این تعداد رو به افزایش است.

خبرگزاری مهر

آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای 2 و 3 تیرماه 1401 برگزار می شود.

خبرگزاری مهر

معاون اداری، مالی وزارت علوم با اشاره به حمایت این وزارتخانه از تکمیل فضاهای ورزشی نیمه تمام دانشگاه‌ها گفت: اخیراً به 55 طرح عمرانی ورزشی در این مراکز کمک مالی کرده‌ایم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت اتومفایزر تکنولوژیز (Atmofizer Technologies) آخرین داده‌های مربوط به تست‌های انجام شده روی دستگاه جدید خود را اعلام می‌کند. این دستگاه قادر است ذرات زیر 300 نانومتر را متجمع کرده و به ذرات بزرگتر تبدیل کند تا با کمک فیلتر‌های معمولی جذب شوند. این شرکت نتایج آزمایش دستگاه انباشت نانو‌ذرات موجود در هوا را اعلام می‌کند. نتایج آزمایش‌های اخیر...

خبرگزاری مهر

برگزیدگان بیست و سومین همایش آموزش پزشکی، پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و چهارمین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه آموزشی معرفی شدند.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با اشاره به ترویج و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در فضای کلاس و دانشگاه پرداخت و صدور این بیانیه را یک اقدام راهبردی در مقابله باجنگ شناختی دشمن دانست.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: امروز به برکت نظام اسلامی در کشور 20 میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی داریم و این ظرفیت، دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد جامعه مسیر دانایی را به سرعت طی می‌کند.

خبرگزاری مهر

دانشگاه فنی و حرفه‌ای با همکاری دانشگاه فرهنگیان، تربیت 40 هزار دبیر فنی موردنیاز آموزش و پرورش را عهده‌دار شد.