شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان بین الملل وبورسیه این دانشگاه می‌توانند برای استفاده از بیمه سلامت ثبت نام کنند. در این اطلاعیه آمده است: دانشجویان بین الملل می‌توانند تا 20 اردیبهشت ماه برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت درخواست خود را ثبت و مدارک را به معاونت دانشجویی تحویل دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال و پژوهشی به امضای رییس جهاد دانشگاهی و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فناوری نانو در بسیاری از دستاورد‌های مهم هزاره جدید نقش اساسی دارد. کاربرد نانومواد و نانوساختار‌ها روز به روز درحال گسترش است. نانوذرات نسبت به مواد توده‌ای خواص منحصر به فردی را از خود نشان می‌دهند، به همین سبب تحقیقات زیادی در رابطه با سنتز و کاربرد نانوذرات انجام شده است. در سال‌های اخیر رشد فوق العاده‌ای در فناوری نانو و عمدتاً به دلیل توسعه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست هم اندیشی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با فعالان و نمایندگان شوراهای صنفی دانشجویی، دستیاران، دانشجویان PHD و فوق تخصص با حضور عباس شیراوژن معاون وزیر بهداشت با موضوع بررسی و اصلاح آیین نامه و دستورالعمل شورای صنفی دانشجویی و دستیاران برگزار شد. در این نشست نمایندگان و فعالان شوراهای صنفی مقطع دستیاری و دانشجویی به صورت حضوری و همچنین...

خبرگزاری ایرنا

ساوه - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی شهرستان ساوه در چند سال گذشته کم‌رنگ بوده که تقویت این مرکز با هدف توسعه آموزش عالی در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران میانگین میزان تحرک روزانه تهرانی‌ها را حدود 15 دقیقه عنوان کرد و گفت: اگر این میزان به یک ساعت افزایش یابد بسیاری از مشکلات سلامتی مثل چاقی، دیابت، فشارخون، سکته‌های قلبی و مغزی و مرگ‌های زودرس پیشگیری می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به تفاهم‌نامه میان این بنیاد و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه 600 رشته قنات در مناطق محروم و روستایی کشور بهسازی و مرمت می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بحث علم، فناوری و نوآوری تعهداتی در برنامه های توسعه کشور وجود داشته که تحقق پیدا نکرده است. آن درصد از درآمد ناخالص ملی که باید صرف پژوهش و فناوری می شده، انجام نشده است، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم برون داد خاصی اتفاق بیفتد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم‌مقام معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری حضوری حضوری سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: این رقابت‌ها در پنج روز برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر پیوستگی نظام نوآوری از پژوهش‌های بنیادین تا کاربردی گفت: باید ضریب تجاری‌سازی مقالات را در کشور بالا ببریم و این کار با مساله‌محور بودن پژوهش‌ها ممکن می‌شود.

خبرگزاری مهر

وزیر علوم گفت:: دانشگاه هایی که گرنت را هنوز کامل پرداخت نکرده اند، به هر طریق ممکن در تخصیص اردیبهشت ماه که رقم قابل توجهی هم هست، جبران کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتیجه نهمین آزمون استخدامی رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در دهه سوم خردادماه خبر داد.

خبرگزاری مهر

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت نام طرح «دستیار فناوری» ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور از اول خردادماه خبرداد.