دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش

آموزش و پرورش

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنابر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، اولین امتحان نهایی به تعویق افتاد.

وب‌گاه الف

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس آخرین داده های آماری که سال گذشته استخراج شد نرخ و آهنگ شیوع مواد مخدر در کشور متوقف شده و باید به سمت کاهش مصرف و درمان معتادان فعلی پیش رفت.

وب‌گاه فرارو

امتحانات دانش‌آموزان به 27، 29 و 31 خرداد 1403 موکول شد.

خبرگزاری تسنیم

برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به دلیل اشکالات در سامانه آموزش و پرورش به تاخیر افتاد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در مقدمه «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» که به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، آمده است: «مرتبه والای کتاب در دستگاه معارفی اسلام و میراث کهن فرهنگ ایرانی چنان آشنا و غیر قابل انکار است که تجلیات بارز آن را می‌توان در همه سویه‌های تعلیمی و تربیتی، اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، علمی، ادبی،...

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه آزاد گفت: براساس مطالعه مؤسسه آموزش و پژوهش وزارت علوم، میزان اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد 41 درصد، دانشجویان دانشگاه‌های دولتی 33 درصد و دانشجویان فنی و حرفه‌ای 21 درصد است.

وب‌گاه فرارو

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش صحبت نقل‌شده از خود درباره تدریس افغانستانی‌ها در مدارس ایران را تکذیب کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش صحبت نقل‌شده از خود را درباره تدریس افغانستانی‌ها در مدارس ایران تکذیب کرد. به گزارش عرشه آنلاین، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به برداشت اشتباه یکی از هنرمندان کشور به سخنان وی در یک نشست خبری اظهار داشت: یکی از هنرمندان خوب از سخنانم درباره تدریس جهادی مهاجران افغان برداشت اشتباهی داشت. آنچه را او در صفحه شخصی خود عنوان کرد، تکذیب می‌کنم....

خبرگزاری دانشجو

رئیس‌جمهور همزمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه کتاب، «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» را با هدف تبیین مأموریت‌های دستگاه‌های 23گانه برای دسترسی آسان و ارزان شهروندان به مواد خواندنی مناسب ابلاغ کرد.

وب‌گاه عصر ایران

فقط وزارت آموزش و پرورش و سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا (IRS) عدم رضایت زیادی کسب کردند و در بین آنها، فقط سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا است و وظیفه جمع آوری مالیات را در حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا برعهده دارد، اکثریت 51 صدر نارضایتی را داشته است.

وب‌گاه گسترش

دستور کار این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بررسی موضوع پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی سال 1400 بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی آن با شاغلان با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری است.

وب‌گاه فرارو

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور این امکان وجود دارد که برخی استان‌ها تعطیلات زمستانی به‌دلیل برودت یا آلودگی هوا داشته باشند.»

وب‌گاه فرارو

اصلاحات "شینزو آبه" نخست وزیر اسبق ژاپن در حوزه صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی دولتی می‌تواند برای سیاستگذاری درباره جوامع سالخورده در تمام کشور‌ها حاوی درس‌های آموزنده‌ای باشد.

خبرگزاری تسنیم

دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت شرکت در امتحانات نهایی نشدند از طریق مدارس و ادارات از آدرس حوزه امتحان مطلع شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سوال دانش‌آموزان از وزارت آموزش و پرورش: وقتی برای جلسه امتحانات کارتی هنوز صادر نشده است، از کجا بدانیم که به کدام حوزه امتحانی مراجعه کنیم تا با کارت ملی یا شناسنامه حاضر شویم؟ کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان، بعد از چهار روز همچنان منتشر نشده است به گزارش عرشه آنلاین، مشکل فنی در سامانه صدور کارت امتحانات نهایی دردسرساز شده و همچنان داشن اموزان را سردرگم کرده است

وب‌گاه الف

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: دانش‌آموزانی که کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی را دریافت نکرده‌اند صرفا با ارائه شناسنامه در جلسه آزمون حضور یابند.