پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آیا قرار است بخشی از حق حاکمیت کشور به واسطه "سازمان جهانی بهداشت" سلب شود؟!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آیا قرار است بخشی از حق حاکمیت کشور به واسطه "سازمان جهانی بهداشت" سلب شود؟!

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اشاره به در پیش بودن "اجلاس جهانی سلامت"، به این شبه پاسخ داد که آیا قرار است بخشی از حق حاکمیت کشور به واسطه "سازمان جهانی بهداشت" سلب شود؟!

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر محمد حسین نیک‌نام، دستیار ویژه و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، با اعلام حضور وزیر بهداشت کشورمان در مجمع جهانی سلامت که هر ساله برای بررسی اولویت‌های بهداشت و درمان کشورهای عضو در ژنو برگزار می‌شود، گفت‌: این اجلاس، فرصت مناسبی برای تبادل‌نظر در زمینه موفقیت‌های حوزه سلامت است و ایران نیز به عنوان کشوری مستقل در اجلاس حضور دارد.

وی افزود: در نشست مجمع جهانی سلامت، موضوعات دارای اولویت بهداشتی در جهان از جمله تجربه موفقیت‌آمیز کشورمان در مهار کرونا و واکسیناسیون مطرح می‌شود.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت درباره احتمال امضای اسناد همکاری یا توافقنامه‌های بهداشتی با دیگر کشورها در این اجلاس گفت: بحث امضای اسناد یا موافقت نامه‌های همکاری در این اجلاس مطرح نیست و سندی امضا نمی‌شود؛ اما تجارب بهداشتی و دستاوردهای حوزه سلامت مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد و دستاورد ایران به عنوان کشوری که آمار تلفات کرونا را از روزانه 700 نفر به تک رقمی رسانده است، در این اجلاس در کانون توجه قرار دارد.

به گزارش تسنیم؛ اخیراً فیلم‌های مختلفی در فضای مجازی منتشر شده که در آن گفته می‌شود قرار است در این مجمع، کشورهای جهان، حق حاکمیت خود بر تصمیمات مراقبت‌های بهداشتی را به سازمان جهانی بهداشت واگذار کنند!

امضای تفاهم‌نامه جدید بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت / تولید 60میلیون دوز واکسن برکت وزیر بهداشت: برخی شرکت‌ها فقط به دنبال رانت ارز ترجیحی هستند